גידול מרשים של 11% בתנועת המטענים בנתב"ג בשנת 2010
סגן מנהל אגף קשרי תעופה בינ"ל ברשות התעופה האזרחית, דני מורג, ציין כי ההתאוששות במצב הכלכלי בארץ ובעולם הובילה לגידול בביקושים להטסת מטען, מסוף שנת 2009 ובמהלך שנת 2010.
Shutterstock
התאוששות מרשימה להובלה האווירית. גידול של כ-11% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2010, לעומת שנת 2009.
מדוח של רשות התעופה האזרחית , שהוצג היום לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, עולה כי בשנת 2010 שונעו בנתב"ג 294 אלף טון מטען, לעומת 265 אלף טון בשנת 2009.
העלייה בהיקף תנועת המטענים שנרשמה בשנת 2010 באה לאחר ירידה של 18% בשנת 2009 ו-6% בשנת 2008 בתנועת המטענים ששונעו בנתב"ג.
סגן מנהל אגף קשרי תעופה בינ"ל ברשות התעופה האזרחית, דני מורג, ציין כי הירידה שנרשמה במהלך השנים 2008-2009 בתנועת המטענים בנתב"ג נובעת מהמשבר הכלכלי העולמי שהוביל לירידת ביקושים להטסת מטענים ולהמשך מגמת הירידה ביצוא החקלאי המוטס. ההתאוששות במצב הכלכלי בארץ ובעולם הובילה לגידול בביקושים להטסת מטען מסוף שנת 2009 ובמהלך שנת 2010.
השר כץ ציין כי חברות אל על וק.א.ל התמודדו בהצלחה עם הירידה החדה בביקושים להטסת מטענים באוויר שנבעה כתוצאה מהמשבר הכלכלי הגלובלי, "המשך השירות של חברות אל על וק.א.ל חיוני ליצואנים וליבואנים שימשיכו להנות מהתחרות בין החברות" הוסיף כץ.
מגמת הגידול בחלק היחסי של המטען המוטס במטוסי נוסעים שהואצה במהלך השנים 2008 ו-2009 נמשכה גם בשנת 2010. חלק השוק המוטס במטוסי נוסעים גדל ל-49% במהלך 2010.
מגמת הירידה בחלק השוק ששונע באמצעות צי המטוסים של חברות אל על וק.א.ל נמשכה במהלך שנת 2010. חלק השוק ששונע באמצעות צי המטוסים הישראלי ירד לראשונה מתחת ל-50% מכלל המטענים שהוטסו. עם זאת, הירידה המתמשכת בחלק השוק של חברת אל על נבלמה וחלקה בשוק גדל ל-34.6%.
צי מטוסי המטען הישראלי בתחילת שנת 2011 כלל ארבעה מטוסים, לעומת שני מטוסים בלבד בתחילת 2010.
מדוח של רשות התעופה האזרחית , שהוצג היום לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, עולה כי בשנת 2010 שונעו בנתב"ג 294 אלף טון מטען, לעומת 265 אלף טון בשנת 2009.
העלייה בהיקף תנועת המטענים שנרשמה בשנת 2010 באה לאחר ירידה של 18% בשנת 2009 ו-6% בשנת 2008 בתנועת המטענים ששונעו בנתב"ג.
סגן מנהל אגף קשרי תעופה בינ"ל ברשות התעופה האזרחית, דני מורג, ציין כי הירידה שנרשמה במהלך השנים 2008-2009 בתנועת המטענים בנתב"ג נובעת מהמשבר הכלכלי העולמי שהוביל לירידת ביקושים להטסת מטענים ולהמשך מגמת הירידה ביצוא החקלאי המוטס. ההתאוששות במצב הכלכלי בארץ ובעולם הובילה לגידול בביקושים להטסת מטען מסוף שנת 2009 ובמהלך שנת 2010.
השר כץ ציין כי חברות אל על וק.א.ל התמודדו בהצלחה עם הירידה החדה בביקושים להטסת מטענים באוויר שנבעה כתוצאה מהמשבר הכלכלי הגלובלי, "המשך השירות של חברות אל על וק.א.ל חיוני ליצואנים וליבואנים שימשיכו להנות מהתחרות בין החברות" הוסיף כץ.
מגמת הגידול בחלק היחסי של המטען המוטס במטוסי נוסעים שהואצה במהלך השנים 2008 ו-2009 נמשכה גם בשנת 2010. חלק השוק המוטס במטוסי נוסעים גדל ל-49% במהלך 2010.
מגמת הירידה בחלק השוק ששונע באמצעות צי המטוסים של חברות אל על וק.א.ל נמשכה במהלך שנת 2010. חלק השוק ששונע באמצעות צי המטוסים הישראלי ירד לראשונה מתחת ל-50% מכלל המטענים שהוטסו. עם זאת, הירידה המתמשכת בחלק השוק של חברת אל על נבלמה וחלקה בשוק גדל ל-34.6%.
צי מטוסי המטען הישראלי בתחילת שנת 2011 כלל ארבעה מטוסים, לעומת שני מטוסים בלבד בתחילת 2010.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}