התמתנות הגידול בתנועת הנוסעים והמטענים הבינלאומית בפברואר 2011
הגידול המרשים שנרשם בינואר 2011 התמתן מאוד בשל המתיחות במזרח התיכון וצפון אפריקה וראש השנה הסיני אך רעידת האדמה ביפן תיתן את אותותיה גם בדוחות הבאים. "סדרת זעזועים נוספת פוגעת בהתאוששות הענף מהמיתון", אמר ג'ובאני ביסיניאני.
Shutterstock
סיכום נתוני התנועה הבינלאומית לחודש פברואר 2011, שיאט"א פרסמה היום את נתוני התנועה הבינלאומית, מצביעים על גידול של 6% בתנועת הנוסעים ושל 2.3% בתנועת המטענים, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.
עם זאת, בחודש זה נרשמה ירידה משמעותית בגידול בהשוואה לחודש ינואר 2011, שבו נרשם גידול של 8.4% בתנועת הנוסעים ושל 8.7% בתנועת המטענים, לעומת ינואר 2010.
התמתנות הגידול בביקושים נובעת מהמתיחות הפוליטית במזרח התיכון וצפון אפריקה. לגבי תנועת המטענים, התמתנות הגידול מושפעת מראש השנה הסיני, שחל במחצית הראשונה של פברואר 2011, שבו חלק מהמפעלים בסין היו סגורים.
השפעות רעידת האדמה והאירועים הנלווים ביפן ייראו מחודש מרץ וישפיעו על תוצאות הרבעון הראשון של 2011.
"סדרת זעזועים נוספת פוגעת בהתאוששות הענף מהמיתון. אשר למתיחות במצרים ותוניסיה התפשטה ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, הגידול בביקוש ברחבי האזור בנסיגה. רעידת האדמה הטרגית והתוצאות שלה ביפן תגרום להמשך הירידה בביקוש ממרץ. יסודות הענף טובים, אבל נסיבות יוצאות דופן הפכו את הרבעון הראשון של 2011 לבעייתי", אמר ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א.
ביסיניאני הוסיף עוד כי "מצב התעשיה בלתי יציב ואנו עוקבים אחר עליית מחירי הדלק. הקיבולת הגבוהה מהביקוש מורידה את התפוסה של הנוסעים והמטענים. הביקוש עדיין נתמך ביסודות כלכליים טובים אך בעקבות התנאים זה יהיה אתגר בפני חברות התעופה להשיב את עלויות הדלק הנוספות".
עם זאת, בחודש זה נרשמה ירידה משמעותית בגידול בהשוואה לחודש ינואר 2011, שבו נרשם גידול של 8.4% בתנועת הנוסעים ושל 8.7% בתנועת המטענים, לעומת ינואר 2010.
התמתנות הגידול בביקושים נובעת מהמתיחות הפוליטית במזרח התיכון וצפון אפריקה. לגבי תנועת המטענים, התמתנות הגידול מושפעת מראש השנה הסיני, שחל במחצית הראשונה של פברואר 2011, שבו חלק מהמפעלים בסין היו סגורים.
השפעות רעידת האדמה והאירועים הנלווים ביפן ייראו מחודש מרץ וישפיעו על תוצאות הרבעון הראשון של 2011.
"סדרת זעזועים נוספת פוגעת בהתאוששות הענף מהמיתון. אשר למתיחות במצרים ותוניסיה התפשטה ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, הגידול בביקוש ברחבי האזור בנסיגה. רעידת האדמה הטרגית והתוצאות שלה ביפן תגרום להמשך הירידה בביקוש ממרץ. יסודות הענף טובים, אבל נסיבות יוצאות דופן הפכו את הרבעון הראשון של 2011 לבעייתי", אמר ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א.
ביסיניאני הוסיף עוד כי "מצב התעשיה בלתי יציב ואנו עוקבים אחר עליית מחירי הדלק. הקיבולת הגבוהה מהביקוש מורידה את התפוסה של הנוסעים והמטענים. הביקוש עדיין נתמך ביסודות כלכליים טובים אך בעקבות התנאים זה יהיה אתגר בפני חברות התעופה להשיב את עלויות הדלק הנוספות".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}