אא

הכנסת אישרה את חוק הטיס בקריאה שניה ושלישית

צעד היסטורי, לאחר יותר מ- 80 שנה, שיוביל את החזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה [category1]. השר כץ: החוק החדש צפוי להפוך את מדינת ישראל לאחת המתקדמות ביותר בתחום חקיקת התעופה.

Shutterstock Shutterstock
הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את חוק הטיס החדש.

החוק, שמחליף את חוק הטיס המנדטורי משנת 1927 ואת דבר המלך על הטיס במושבות משנת 1939, מהווה את אחד התנאים העיקריים של מנהל התעופה הפדראלי האמריקאי להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה .

החוק החדש כולל למעלה מ-600 פרטי החקיקה עדכניים, התואמים את עקרונות החקיקה בישראל, אמנת שיקאגו ונספחיה וכן את הנחיות ה- ICAO. החוק יקנה לרשות התעופה האזרחית סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני טיס, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים. בנוסף, החוק מסדיר גם את יחסי הגומלין והתאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית במדינת ישראל.

את הכנת החוק הובילה רת"א, בראשותו של גיורא רום, אשר קיימה דיונים ותאומים עם גורמים רבים, בהם: משרד המשפטים, משרד הביטחון, חיל האוויר, שרות הביטחון הכללי, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים ורשות שדות התעופה.

אישור החוק על ידי מליאת הכנסת התאפשר לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יצחק וקנין, השלימה את הכנת הנוסח הסופי של חוק הטיס בתום עשרות דיונים שנמשכו יותר משנה.

"אישור החוק הוא קפיצת דרך משמעותית ביותר לקידום בטיחות הטיסה בישראל ומהווה צעד חשוב ומרכזי בחזרתה של ישראל לדרוג הגבוה ביותר של בטיחות התעופה ", אמר ישראל כץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים והוסיף כי החוק החדש צפוי להפוך את מדינת ישראל לאחת המדינות המתקדמות ביותר בתחום חקיקת התעופה.

יצוין כי בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות לקדם את חוק הטיס אולם כולם לא צלחו בשל מורכבות החוק וחוסר היכולת להגיע להסכמות בין הגופים והמשרדים הנוגעים בדבר ובעיקר בין התעופה האזרחית לצבאית.

עם כניסת השר כץ לתפקידו כשר התחבורה הואצה העבודה על החוק הטיס החדש, לאחר שהעמיד בראש סדר העדיפויות של משרדו את השבתה המהירה של ישראל לדרוג הגבוה של הבטיחות.

יו"ר מועצת רשות שדות התעופה, עובדיה עלי, ברך את שר התחבורה, משרד התחבורה ואת ראש רת"א, האלוף בגמלאות גיורא רום, עם אישורו של חוק הטיס החדש בקריאה שנייה ושלישית. עלי הדגיש את התרומה של החוק החדש לתעופה בישראל וציין את חשיבותו של החוק בהיבטי הבטיחות בפרט ולתעופה בישראל בכלל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: