אא

צפוי גידול של 8% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה בקיץ הקרוב

אחד הגורמים העיקריים לגידול הצפוי במספר הטיסות לישראל הוא הוספת תדירויות בתוכנית הטיסות של חלק מחברות התעופה, וכן הצטרפות "קימבר סטרלינג" ו"אייר מדיטראנה". תוכנית הטיסות של חברת אל על לעונת הקיץ מצביעה על פוטנציאל גידול של כ-8% במספר הטיסות.

מגמת העלייה במספר הטיסות לישראל נמשכת. גידול של כ-8% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה צפוי במהלך עונת הקיץ, שהחלה ב-27 במרץ 2011. כך עולה מנתוני רשות התעופה האזרחית שהוצגו היום לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

מנתוני רשות התעופה האזרחית מתברר כי מספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות לנתב"ג צפוי להגיע בעונת הקיץ הנוכחית ל-413 טיסות שבועיות – גידול של כ-9% בהשוואה לקיץ 2010. זאת לאחר שרת"א העניקה ל-57 חברות תעופה זרות אישורים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה.

בין 57 חברות התעופה שתכנית הטיסות שלהן אושרה עד כה על ידי רת"א, קיימות שתי חברות שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה בעונת הקיץ הקודמת: החברה הדנית "קימבר סטרלינג", שתפעיל ארבע טיסות שבועיות בקו קופנהגן- תל אביב והחברה הצרפתית "אייר מדיטראנה", שתפעיל בין טיסה שבועית אחת לשתי טיסות שבועיות בקו פריז-תל אביב.

רשות התעופה האזרחית בוחנת בימים אלה פנייה של חברה נורבגית המבקשת להפעיל שתי טיסות שבועיות בקו סטוקהולם-תל אביב החל מחודש יוני 2011.

בהשוואה לקיץ 2008 שיעור הגידול במספר טיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה צפוי להיות מעבר ל- 20%. בקיץ 2008 הופעלו 588 טיסות שבועיות מנתב"ג ובקיץ 2011 מספר הטיסות עשוי להגיע ל- 725 טיסות שבועיות.

השר כץ ציין כי אחד הגורמים העיקריים לגידול הצפוי במספר הטיסות לישראל הוא הוספת תדירויות בתוכנית הטיסות של חלק מחברות התעופה ובכלל זה חברת אל על. תוכנית הטיסות של חברת אל על לעונת קיץ 2011 מצביעה על פוטנציאל גידול של כ-8% במספר הטיסות, לעומת מספר הטיסות שהופעלו על ידי החברה במהלך קיץ 2010.

תוכנית הטיסות הסדירות של חברת ארקיע לעונת הקיץ כוללת הפעלה של בין 21-27 טיסות שבועיות לעשרה יעדים. תוכנית הטיסות של ישראייר כוללת הפעלה של עשר טיסות שבועיות לארבעה יעדים.

חלקה הצפוי של חברת אל על מכלל היצע טיסות הנוסעים הסדירות הוא כ-38%. החלק הכולל הצפוי של חברות ארקיע וישראייר הוא כ-5%.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: