אא

הממונה על ההגבלים העסקיים שוקל להכריז על אל על כבעלת מונופולין באבטחת תעופה בחו"ל

הרשות הודיעה על כך היום [ה'] לאל על. ע"פ החוק חברות תעופה ישראליות מחוייבות להנהיג הסדרי אבטחה, גם בחו"ל, ואל על מספקת להן את השירות. תגובת החברה: 'חברת אל על חוזרת ומדגישה כי אינה מעוניינת במתן שירותי אבטחת תעופה לחברות תעופה ולכן הודעת רשות ההגבלים העסקיים אינה ברורה כלל'.

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום לחברת אל על נתיבי אוויר לישראל בע'מ כי הממונה על ההגבלים העסקיים שוקל להכריז על אל על כבעלת מונופולין באספקת שירות של אבטחת תעופה בחו'ל לחברות תעופה ישראליות.

על פי החוק להסדרת הבטחון בגופים ציבוריים, תשנ'ח-1998, חברות תעופה ישראליות מחוייבות להנהיג הסדרי אבטחה, גם בחו'ל, בהתאם להנחיות מקצועיות. בפועל, אל על מספקת שירות אבטחת תעופה בחו'ל לחברות התעופה הישראליות האחרות.

יש להזכיר, כי בנובמבר 2010 הודיעה אל על לחברות התעופה ארקיע וישראייר, כי ביום 1.4.11 היא תפסיק לספק להן שירות של אבטחת תעופה בחו'ל, לאחר שסיפקה להן שירות זה במשך שנים רבות. כפי שדווח, רק לקראת סוף חודש מרץ 2011 חזרה בה אל על מהודעתה בדבר הפסקת השירות.

בטרם יקבל הממונה את החלטתו, ניתנה לאל על האפשרות להשמיע את עמדתה.

החברה העבירה הודעה בעניין לבורסה לניירות ערך והודיעה כי היא לומדת את הנושא ותבחן את אפשרויות הפעולה העומדות בפניה. החברה מסרה כי ניתנה לה אפשרות להגיש את עמדתה לרשות ההגבלים העסקיים עד ליום 1 במאי 2011.

תגובת החברה: "חברת אל על חוזרת ומדגישה כי אינה מעוניינת במתן שירותי אבטחת תעופה לחברות תעופה ולכן הודעת רשות ההגבלים העסקיים אינה ברורה כלל. אל על סבורה כי אבטחת התעופה חלה על המדינה כריבון והיא אינה שירות מסחרי שעל אל על לספק במובנו של חוק ההגבלים העסקיים.

אל על קוראת לרשות ההגבלים העסקיים להפנות את הנושא לממשלת ישראל, על מנת שתפעל להקים רשות אבטחה ממלכתית, אשר תספק שירותים אלה לכל חברות התעופה הישראליות."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: