מחקר חדש מגלה : העובדים בשדות התעופה לא בוטחים באמצעי הבידוק הטכנולוגיים
המחקר מגלה צורך חיוני בשיפור תהליך קבלת ההחלטות בתחום הביטחון. בין היתר מתברר, כי מרבית העובדים אינם מדווחים אם זיהו פעילות חשודה. הפרויקט מובל על ידי פרופסור אבי קירשנבאום מהטכניון.
Shutterstock
מחקר ראשון מסוגו של שדות התעופה האירופים, שנוהל על ידי פרויקט BEMOSA, הממומן על ידי האיחוד האירופי מגלה כי העובדים בשדות התעופה אינם פועלים על פי נהלים ותקנות במצבי חירום.
הדוח שפורסם כולל את התוצאות הראשוניות של מחקר מקיף שמטרתו איסוף מידע לגבי האופן שבו מטפלים שדות תעופה בפועל במצבי חירום וסיכונים ביטחוניים. צוות המומחים של BEMOSA הגיע למסקנה כי יש צורך חיוני לשפר את הליכי קבלת ההחלטות בתחום הביטחון במצבי חירום. המסקנות מתבססות על הבעיות שהתגלו בנושא זיהוי סכנות וטיפול בהן.
הדוח מגלה כי ישנו פער בין דרישות הנהלים לבין ההתנהגות בפועל, כאשר מתגלה סכנה ובמיוחד כאשר מטפלים בה.
להלן כמה ממצאים עיקריים:
• רק 53.1% מעובדי שדות התעופה, ורק 63% מאנשי הביטחון בשדות, אמרו שהם שמים את מבטחם באמצעי בידוק טכנולוגיים.
• רק 23.6% מעובדי שדות התעופה, ו-58% מאנשי הביטחון אמרו שכאשר נתקלו בפעילות חשודה הם התריעו על כך.
• 54.3% מהעובדים ו-40% מאנשי הביטחון מעולם לא הזעיקו עזרה או קראו למוקד הביטחון.
מטרת המחקר היא לתאר דרכי התנהגות אנושית במצבי חירום בכדי לפתח תוכניות אימון לשיפור התפקוד במצבי חירום וצמצום סכנות.
"נראה כי קיים פער בין הנהלים לבין ההתנהגות בפועל כאשר מזוהה מצב חירום ובעיקר כאשר מגיבים למצב חירום שכזה. נראה כי במצבים כאלה התנהגות קבוצתית בלתי פורמאלית חשובה לא פחות מהנהלים הרשמיים," אמר פרופסור אבי קירשנבאום מהטכניון, מומחה בעל שם עולמי בניהול אסונות העומד בראש פרויקט BEMOSA. "יש לציין עם זאת, כי לא צריך לבחון בצורה שלילית את כל המקרים בהם לא פעלו העובדים על פי הנהלים."
קירשנבאום הוסיף, כי אנשי בטחון חדורי מוטיבציה הפגינו יוזמה ויצירתיות בטיפול במצבי חירום, שבהם הנהלים הקיימים לא נתנו מענה מספק. אם זאת, הסיבה שבגללה לא פעלו על פי הנהלים נבעה בדרך כלל מהכשרה לקויה או בלתי מספקת.
הדוח שפורסם כולל את התוצאות הראשוניות של מחקר מקיף שמטרתו איסוף מידע לגבי האופן שבו מטפלים שדות תעופה בפועל במצבי חירום וסיכונים ביטחוניים. צוות המומחים של BEMOSA הגיע למסקנה כי יש צורך חיוני לשפר את הליכי קבלת ההחלטות בתחום הביטחון במצבי חירום. המסקנות מתבססות על הבעיות שהתגלו בנושא זיהוי סכנות וטיפול בהן.
הדוח מגלה כי ישנו פער בין דרישות הנהלים לבין ההתנהגות בפועל, כאשר מתגלה סכנה ובמיוחד כאשר מטפלים בה.
להלן כמה ממצאים עיקריים:
• רק 53.1% מעובדי שדות התעופה, ורק 63% מאנשי הביטחון בשדות, אמרו שהם שמים את מבטחם באמצעי בידוק טכנולוגיים.
• רק 23.6% מעובדי שדות התעופה, ו-58% מאנשי הביטחון אמרו שכאשר נתקלו בפעילות חשודה הם התריעו על כך.
• 54.3% מהעובדים ו-40% מאנשי הביטחון מעולם לא הזעיקו עזרה או קראו למוקד הביטחון.
מטרת המחקר היא לתאר דרכי התנהגות אנושית במצבי חירום בכדי לפתח תוכניות אימון לשיפור התפקוד במצבי חירום וצמצום סכנות.
"נראה כי קיים פער בין הנהלים לבין ההתנהגות בפועל כאשר מזוהה מצב חירום ובעיקר כאשר מגיבים למצב חירום שכזה. נראה כי במצבים כאלה התנהגות קבוצתית בלתי פורמאלית חשובה לא פחות מהנהלים הרשמיים," אמר פרופסור אבי קירשנבאום מהטכניון, מומחה בעל שם עולמי בניהול אסונות העומד בראש פרויקט BEMOSA. "יש לציין עם זאת, כי לא צריך לבחון בצורה שלילית את כל המקרים בהם לא פעלו העובדים על פי הנהלים."
קירשנבאום הוסיף, כי אנשי בטחון חדורי מוטיבציה הפגינו יוזמה ויצירתיות בטיפול במצבי חירום, שבהם הנהלים הקיימים לא נתנו מענה מספק. אם זאת, הסיבה שבגללה לא פעלו על פי הנהלים נבעה בדרך כלל מהכשרה לקויה או בלתי מספקת.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}