אא

ג'ובאני ביסיניאני: "פרופיל ההתאוששות בתעופה ירד בחדות בחודש מרץ"

סיכום נתוני התעופה העולמית לחודש מרץ 2011 מראים שכתוצאה מהאירועים ביפן והמצב הפוליטי במזרח התיכון וצפון אפריקה הגידול בביקוש הבינלאומי לטיסות נוסעים היה נמוך מזה שנרשם בפברואר. גם מחירי הדלק נותנים אותותיהם בענף. לעומת זאת בביקוש להטסת מטענים נרשם גידול.

Shutterstock Shutterstock
יאט"א פרסמה היום את סיכום נתוני התעופה העולמית לחודש מרץ 2011. מהנתונים עולה כי הביקוש לטיסות נוסעים גדל ב-3.8%, לעומת החודש המקביל אשתקד. בתחום תנועת המטענים נרשם בחודש זה גידול של 3.7% לעומת החודש המקביל אשתקד.

אם משווים את הנתונים לחודש פברואר, הגידול בביקוש לטיסות נוסעים בחודש מרץ ירד ב-0.3% בעוד הגידול בביקוש להטסת מטענים גדל ב-4.5%.

ג'ובאני ביסיניאני, יו"ר ומנכ"ל יאט"א, הסביר את הנתונים: "פרופיל ההתאוששות בתעופה ירד בחדות בחודש מרץ. התעשייה העולמית איבדה 2% מהביקוש כתוצאה מרעידת האדמה והצונאמי ביפן והמתיחות הפוליטית במזרח התיכון וצפון אפריקה".

כתוצאה מהאירועים ביפן התעופה העולמית איבדה בחודש זה אחוז מהתנועה. אם מסתכלים על הנתונים מבחינה אזורית מובילי אסיה פסיפיק איבדו יותר מ-2%, מובילי צפון אמריקה רשמו ירידה של 1% ומובילי אירופה רשמו ירידה של 0.5%. השוק הפנימי ביפן ספג את המכה הקשה ביותר עם ירידה של 22% בביקוש.

המצב הפוליטי במזרח התיכון וצפון אפריקה גרם לירידה של 0.9% בתנועה הבינלאומית. התנועה במצרים ותוניסיה היתה נמוכה ב-10-25% בהשוואה למצב הנורמלי בחודש מרץ. הפעילות הצבאית בלוב גרמה להפסקת התנועה האזרחית אל ומהמדינה.

התאמות הקיבולת דשדשו מאחורי הנפילה הפתאומית בביקושים. בשל הגידול של 3.8% בביקוש הקיבולת הוגדלה ב-8.6%. התפוסה הממוצעת ירדה ב-3.5% ל-74.6%.

בעניין התחזית העתידית אמר ג'ובאני ביסיניאני: "אי הוודאות הגדולה ביותר היא מחיר הדלק. גם בטווח של 120 דולר לחבית נמשך גידול חזק בכלכלה בשווקים שמחוץ לאירופה. אנחנו רואים זאת בביקוש החזק של עסקים לנסיעות פרימיום. אבל הרבה טסי פנאי לא טסים בשל מחירי הדלק הגבוהים. למרות הישגי היעילות מתח הרווחים של הענף, שעומד על 1.4%, משאיר אותו פגיע לעומת שווקים לא יציבים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: