אא

פרסום ראשון : בדיקת הדלק עברה למעבדות בקריית שמונה

לאחר שבמעבדה בגרמניה סרבו לבדוק את מהות תקלת הדלק, הנושא עבר למעבדות בצפון. ההערכה היא שייקח כ- 20 יום לריקון מיכלי הדלק בנתב"ג. גורם תעופתי: "זו קטסטרופה תעופתית". כל טיסה לאירופה מייקרת את העלות בכ-15-25 אלף דולר.

Shutterstock Shutterstock
לאחר שגורמי התעופה השונים הכריזו כי הם מחכים לתוצאות של בדיקות מעבדה בגרמניה כדי לאתר את מהות הדלק המלוכלך, מסתבר כי כעת בכלל מחכים לתוצאות של בדיקות מעבדה בקריית שמונה. הגרמנים סרבו ולא מוסמכים לעשות בדיקות לגורם פרטי, מאחר והם עובדים עבור הצבא האמריקאי, וכעת הכל נתון להחלטות מעבדה בקריית שמונה.

גורמים המצויים בענייני התהליך, העריכו היום כי ייקח עד כ-20 יום לריקון המאגרים במיכלי הדלק בנתב"ג וחזרה לשגרה מלאה. כיום חברות התעופה טסות עד קפריסין, שם הן מבצעות תדלוק.

שיטת התדלוק ממיכלים בנתב"ג גורמת לעכוב של חצי שעה לכל טיסה.
הנחיתה בקפריסין לצורך תדלוק מעכבת את הטיסה בעוד כשעתיים בממוצע. הדבר מייקר את הטיסות לאירופה, עבור חברות התעופה בכ-15-25 אלף דולר לכל טיסה. העיכוב בכל טיסה גורמת ל'שריפת הצוותים', ולצורך בשימוש בהרבה יותר צוותים כדי לעמוד בתקנים השונים.

גורם תעופתי אמר היום ל'פספורט ניוז' :"זוהי קטסטרופה תעופתית מה שקורה, פשוט חלם שאי אפשר לתאר". הערכה כי חברות התעופה הישראליות יגישו תביעה של מיליוני ש"ח מול הרשויות השונות שאחראיות למחדל הזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: