אא

סגן נשיא אייר קנדה למכירות עולמיות: "יש לנו תכנית תמריצים שאמורה לפצות על אבדן העמלה"

קלוד מורין אמר בביקורו בארץ כי התוכנית סלקטיבית ולא מיועדת לכל הסוכנים אבל היא עובדת טוב בקנדה. הוא ציין כי לעמלה יש עלויות גבוהות מאוד עבור החברה, שמוציאה כמעט 2 מיליון דולר בשנה על עמלות ותמריצים מכל הסוגים.

Shutterstock Shutterstock
לרגל ביקורו של סגן נשיא אייר קנדה למכירות עולמיות, קלוד מורין, אירחה החברה ביום ג' סוכני נסיעות ומארגני תיירות.

באירוע, שהתקיים במלון קראון פלזה בעזריאלי, השתתפו עשרות סוכני נסיעות ומארגני תיירות, מנכ'לית החברה בארץ, רות בן צור ונציגי החברה.

רות בן צור וקלוד מורין הודו לסוכנים על הסיוע להצלחת הקו ב-16 שנות פעילות החברה בארץ, למרות כל הקשיים.

קלוד מורין עדכן כי הוא מעודד מאוד מהדוחות הכספיים של השנה החולפת, שהייתה השנה הטובה ביותר של החברה מאז ומעולם וכן מתוצאות הרבעון הראשון. עם זאת הוא מודאג מעליית מחירי הדלק ומהאירועים ביפן, שהנה יעד חשוב מאד של אייר קנדה.

מורין הסביר שלחברה 200 מטוסים, הכנסות של כ-10 מיליארד דולר בשנה והיא מובילה בשנה 30 מיליון נוסעים. עם כל עליה של מחיר הדלק בדולר הוצאות החברה גדלות ב-25 מיליון דולר לשנה. השנה בלבד גדלו הוצאות הדלק ב-700 מיליון דולר לעומת שנה שעברה.

עמלת הסוכנים
בנושא העמלה המשולמת לסוכנים אמר מורין כי 'יש לסוכנים הרבה סיבות לעבוד איתנו, פרט לעמלת הסוכנים. בקנדה אנחנו לא משלמים עמלה לסוכנים. אנחנו בררנים ולא עובדים עם כל הסוכנים, אבל עם אלו שאנחנו עובדים יש לנו יחסי עבודה טובים מאד".

מורין הסביר כי נושא תשלום העמלה שונה במקומות שונים בעולם. יש מקומות שמשלמים עמלה ויש מקומות שלא משלמים או שמשלמים ע'פ תעריף או לפי קווים. אין נוסחה אחידה בכל העולם ואייר קנדה מנסה להתאים לשוק המקומי.

מורין אמר כי "אין כוונה לשנות דברים בשלב הקרוב. מצב הטיסות טוב מאד עכשיו, יש לנו תכנית תמריצים שאמורה לפצות על אבדן העמלה. התוכנית סלקטיבית ולא מיועדת לכל הסוכנים ועבורנו זו התשובה. בכל העולם לא משלמים עמלה לסוכנים. כאן בארץ החברות האמריקניות משלמות עמלה לסוכנים בגלל אל על. בכל שוק אנחנו מתחרים ובהתאם לכך משלמים או שלא משלמים עמלה. לעמלה יש עלויות גבוהות מאוד עבורנו. אנחנו מוציאים כמעט 2 מיליון דולר בשנה על עמלות ותמריצים מכל הסוגים. כ-75-80% מהסכום על תמריצים, ובקנדה מצאנו שזו דרך יעילה יותר לתגמל את הסוכנים".

הפעלת טיסה יומית במהלך הקיץ
אייר קנדה מפעילה כיום 5 טיסות בשבוע בקו לתל אביב והחל מחודש יוני היא תעבור לטיסה יומית. המצב האידיאלי לדברי מורין זה הפעלת טיסה יומית אבל כאן בחורף זה לא משתלם. בנוסף לכך, למטוס מדגם 767-300, שמופעל בקו לישראל, עלויות גבוהות. כשיגיעו המטוסים החדשים של ה-787, אשר צפויים להגיע ב-2013 ויהיו יעילים יותר, כנראה תופעל טיסה יומית בקו. נכון לעכשיו עד סוף הקיץ תהיה טיסה יומית.

השפעות משבר הדלק בנתב'ג
רות בן צור אמרה כי 'משבר הדלק השאיר אותנו בהלם, בעיקר בגלל שאנחנו לא יודעים מה המקור לבעיה ולכן לא יודעים איך להתמודד איתה. דרך הטיפול של הרשויות השאירה אותנו מבולבלים, לא נמסר מידע מיידית ולכן החברות היו מבולבלות".

בן צור ציינה כי עדיין אין אומדן של הנזקים. היו עלויות רבות בשל השבתת המטוסים ל-24 שעות בארץ, הצורך לשכן את הלקוחות במלונות, התדלוק בלרנקה וכשהמטוסים כבר עזבו היה צריך להחליף צוותים בהליפקס בגלל שעות העבודה של הצוות. אלו רק חלק מהנזקים שידוע עליהם.

"חזרנו למסלול", אמרה בן צור, "אבל זה היה מבלבל וזה מדגים את המצב הלא צפוי. אנחנו לא יודעים עדיין למי לשלוח את החשבון. הלקוחות קיבלו יעוץ מעורכי הדין שלהם לשלוח אלינו את החשבון אבל למי אנחנו נשלח אותו. הבעיה שהחוזה הוא בין הלקוחות וחברת התעופה אז אנחנו משלמים אבל אין לנו למי להעביר את החשבון".

השקת חברת low cost
החברה מתכוונת להשיק חברת low cost כדי להתמודד עם התחרות בשוק טיסות הפנאי. לדברי מורין המודל עבד טוב באוסטרליה עבור חברת quantas, שהקימה את jet star. 'מחוץ לקנדה יש לנו מספר קווים שיש שילוב טוב בין נסיעות עסקים לפנאי, כמו: טוקיו, לונדון, פרנקפורט, תל אביב וסאו פאולו. בקווים שיש יותר נוסעי פנאי, כמו: אתונה, ברצלונה, מדריד, דבלין, ריו, הונולולו, תאילנד והפיליפינים, צריך מבנה שונה, שיאפשר הוזלת עלויות".

מורין הוסיף עוד "אנחנו מתכוונים להמשיך להפעיל את הצי הרגיל בקווים העסקיים ולהשתמש ב-low cost כדי להתחרות בצורה יעילה בקווי הפנאי וכן במהלך החורף ליעדי השמש, כמו הרפובליקה הדומיניקאנית, שאנשים רוצים להשיג את המחיר הזול ביותר".

החברה מתכוונת להקצות לכך 50 מטוסי 767 והפעילות מתוכננת להתחיל בחורף הקרוב, במידה ויגיעו להסכמים ויספיקו להסב מטוסים שיתאימו לשירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: