אא

ראש אגף מבצעי אוויר באל על: "בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים או למטוס"

באל על מסכמים את האירוע של מטוס 777 שטס הלילה לניוארק ונאלץ לחזור בנחיתת חירום בגלל תקלה טכנית. תחקיר נתב"ג:השדה פעל ללא דופי ובהתאם לנהלי החרום".

בחברת אל על מדגישים כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים או למטוס שנאלץ לחזור הלילה לאחר שהמריא לניוארק בגלל תקלה טכנית בכן הנסע.
קברניט עמוס מוהר, ראש אגף מבצעי אוויר והטייס הראשי של אל על מסכם את האירוע : "מטוס אל על מדגם 777 המריא הלילה בשעה 1:34 בטיסה LY027 לניוארק כשעליו 259 נוסעים .

לאחר ההמראה התקבל חיווי אודות תקלה טכנית בכן הנסע, אשר מחבר בין הגלגלים לגוף המטוס.

על פי נהלי הבטיחות של אל על, החליטו קברניט דודי קנט וקברניט אייל פלד להחזיר את המטוס לנחיתה בנתב"ג ובשדה נערכו לנחיתה על פי נוהל חרום.

המטוס חג באוויר ורוקן את מיכלי הדלק על מנת לבצע את הנחיתה באור יום ולהגיע למשקל נחיתה רצוי.

בשעה 5:50 נחת המטוס בשלום נחיתה רגילה והנוסעים הועברו למטוס חלופי אשר הכינה עבורם אל על. הטיסה יצאה שוב לניו יורק בשעה 9:00 בבוקר.

נוסעים אשר ביקשו לעבור לטיסה חלופית הועברו לטיסות אל על בהמשך היום.

בשעה זו מטופל המטוס על ידי אנשי התחזוקה של אל על בהאנגר החברה בנתב"ג.

יודגש כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לנוסעים או למטוס.


 
אל על רואה חשיבות עליונה בבטיחות הטיסה ואינה מתפשרת בנושא בשום צורה ואופן".

עם סיומו של תחקיר ראשוני שערך מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, הוא שיבח את התנהלות ראשי ועובדי נתב"ג, גופי מד"א, המשטרה והכיבוי, על התנהלותם באירוע החרום שהתרחש הלילה בנתב"ג. מור ציין כי בנתב"ג מתרגלים באופן תקופתי מצבי חרום דומים ומכאן הניסיון הרב והמיומנות של כל הגורמים שנטלו חלק באירוע.
יש לציין כי לאחר הערכת המצב הובהלו לנתב"ג, על פי נהלי החרום, כוחות משטרה שמנו למעלה מ-350 שוטרים, כ-80 אמבולנסים, ותגבור של כ-40 מכוניות כיבוי ומאות מעובדי נתב"ג מתוכם כ-380 עובדים שהוצבו כאלונקאים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: