הפסד של 42.9 מיליון דולר לאל על ברבעון הראשון של השנה
זאת לעומת הפסד של 16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. רבעון מאוד לא מוצלח לחברה. שיעור התפוסה גם ירד ל-76.7%, גידול בהוצאות ההפעלה בכ-11% בגלל עליית מחירי הדלק. שחיקת הדלק והעובדה שפסח לא חל השנה בדו"ח, השפיעו עליו. סוכני הנסיעות שימו לב: המכירה דרך האינטרנט עלתה בכ-14% ומכירה ישירה במוקד עלתה בכ-9%.
Shutterstock
הרבעון הראשון של השנה רע מאד מבחינת חברת אל על, בו היא רשמה הפסד של 42.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זהו פער של 160%.
המאזן גם הוא צריך להדאיג את סוכני הנסיעות, נוכח הדיווח על עלייה במכירת החברה באמצעות האינטרנט, עלייה של כ-14% ומכירה ישירה דרך המוקד שרשמה גידול של 9%.
שיעור התפוסה בטיסות ירד ל-76.7% לעומת שיעור תפוסה של 81.2% בשנה שעברה. גם נתח השוק של אל על ירד והסתכם בכ-38.2% שזהו קיטון של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי הסתכם בסך של 21.8 מיליון דולר, לעומת סך של 59.6% אשתקד, הבדל של 63%. הכנסות החברה שמרו על אותו יחס פחות או יותר, 425.2 מיליון דולר, לעומת 423.2 מיליון דולר אשתקד.
הוצאות ההפעלה עלו בכ-11% והגיעו לסך של 403.4 מיליון דולר, לעומת 363.6 מיליון דולר אשתקד. עיקר הגידול היה בהוצאות הדלק הסילוני שהסתכמו ב-147.3 מיליון דולר , בהשוואה ל-129.1 מיליון דולר אשתקד . מחירי השוק של הדלק הסילוני גדלו בכ-39% . ברבעון הנוכחי קיבלה החברה החזרים בגין גידור הדלק הסילוני, בסך של 15.5 מיליון דולר בהשוואה לתשלומי גידור בסך של כ-18.7 מיליון דולר אשתקד.
אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2011 בדגש על ההוצאות, הושפעו ממספר פרמטרים, ובראשם עליית מחירי השוק הממוצע של הדס"ל, שטיפס בכ-39% לעומת הרבעון הראשון של 2010. כמו כן, נפגעה הרווחיות כתוצאה משחיקת שער החליפין של הדולר. עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ולא ברבעון הראשון. התגברות משמעותית בתחרות . אנו פועלים כיום בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, בארץ ובעולם ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות, לרבות הקטנת צי המטוסים צרכני הדלק הבזבזניים והגברת החדשנות הטכנולוגית שברשותנו. במקביל אנו נוקטים בצעדים לעידוד המצוינות ושיפור המכירות בארץ ובעולם, שמטרתם להגדיל את הכנסות החברה בהמשך השנה, תוך התמודדות מול התחרות המחריפה בשוק. מבחינה פיננסית, אל על ממשיכה להציג מאזן איתן ונזילות גבוהה, המשתקפים בתזרים המזומנים החיובי מהפעילות השוטפת, ברמת המוזמנים שברשות החברה ובהונה העצמי".
תזרים המזומנים שבידי אל על מפעילות שוטפת, הסתכם בסך של 56.7 מיליון דולר ויתרת המוזמנים והפיקדונות הסתכמה בסך של 182.3 מיליון דולר, לעומת 151.9 מיליון דולר אשתקד.
מה שצריך להדאיג את סוכני הנסיעות, ששקדי מציין כי: "במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, צמחו מכירות הכרטיסים שבאמצעות האינטרנט בכ-14% והמכירות הישירות במוקד רשמו גידול של כ-9%".
המאזן גם הוא צריך להדאיג את סוכני הנסיעות, נוכח הדיווח על עלייה במכירת החברה באמצעות האינטרנט, עלייה של כ-14% ומכירה ישירה דרך המוקד שרשמה גידול של 9%.
שיעור התפוסה בטיסות ירד ל-76.7% לעומת שיעור תפוסה של 81.2% בשנה שעברה. גם נתח השוק של אל על ירד והסתכם בכ-38.2% שזהו קיטון של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי הסתכם בסך של 21.8 מיליון דולר, לעומת סך של 59.6% אשתקד, הבדל של 63%. הכנסות החברה שמרו על אותו יחס פחות או יותר, 425.2 מיליון דולר, לעומת 423.2 מיליון דולר אשתקד.
הוצאות ההפעלה עלו בכ-11% והגיעו לסך של 403.4 מיליון דולר, לעומת 363.6 מיליון דולר אשתקד. עיקר הגידול היה בהוצאות הדלק הסילוני שהסתכמו ב-147.3 מיליון דולר , בהשוואה ל-129.1 מיליון דולר אשתקד . מחירי השוק של הדלק הסילוני גדלו בכ-39% . ברבעון הנוכחי קיבלה החברה החזרים בגין גידור הדלק הסילוני, בסך של 15.5 מיליון דולר בהשוואה לתשלומי גידור בסך של כ-18.7 מיליון דולר אשתקד.
אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2011 בדגש על ההוצאות, הושפעו ממספר פרמטרים, ובראשם עליית מחירי השוק הממוצע של הדס"ל, שטיפס בכ-39% לעומת הרבעון הראשון של 2010. כמו כן, נפגעה הרווחיות כתוצאה משחיקת שער החליפין של הדולר. עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ולא ברבעון הראשון. התגברות משמעותית בתחרות . אנו פועלים כיום בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, בארץ ובעולם ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות, לרבות הקטנת צי המטוסים צרכני הדלק הבזבזניים והגברת החדשנות הטכנולוגית שברשותנו. במקביל אנו נוקטים בצעדים לעידוד המצוינות ושיפור המכירות בארץ ובעולם, שמטרתם להגדיל את הכנסות החברה בהמשך השנה, תוך התמודדות מול התחרות המחריפה בשוק. מבחינה פיננסית, אל על ממשיכה להציג מאזן איתן ונזילות גבוהה, המשתקפים בתזרים המזומנים החיובי מהפעילות השוטפת, ברמת המוזמנים שברשות החברה ובהונה העצמי".
תזרים המזומנים שבידי אל על מפעילות שוטפת, הסתכם בסך של 56.7 מיליון דולר ויתרת המוזמנים והפיקדונות הסתכמה בסך של 182.3 מיליון דולר, לעומת 151.9 מיליון דולר אשתקד.
מה שצריך להדאיג את סוכני הנסיעות, ששקדי מציין כי: "במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, צמחו מכירות הכרטיסים שבאמצעות האינטרנט בכ-14% והמכירות הישירות במוקד רשמו גידול של כ-9%".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}