אא

כשל מבני חמור בכן הנסע של מטוס הבואינג של אל על גרם לנחיתת החירום בנתב"ג

חוקרים של חברת בואינג הגיעו לישראל והצטרפו לצוות החקירה בראשות חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה. בימים הקרובים יצטרפו לחקירה גם מהנדסים של מכון הבדק בסינגפור, שבו בוצע השיפוץ של כן הנסע.

כשל מבני חמור בכן הנסע של המטוס הוא שגרם לנחיתת החירום של מטוס הבואינג 777 של אל על בתחילת השבוע בנתב"ג. כך עולה מבדיקה ראשונית של חוקר תאונות אוויריות הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז .

מהבדיקה עולה כי מדובר בכשל מבני חמור המהווה, ככל הנראה, מקרה ראשון בעולם של כשל בדגם זה של המטוסים.

ביום ראשון אחר חצות המריא מטוס אל על מנתב"ג בדרכו לניו יורק אולם לאחר המראתו, בעת קיפול גלגלי המטוס, התברר כי הכן השמאלי אינו ננעל במקומו. מאחר שהתקלה הטכנית לא נפתרה, הוחלט על החזרת המטוס לנחיתה בנתב"ג.

בזמן שהמטוס חג באוויר הוזנק לעברו מטוס קרב של חיל האוויר. הטייס דווח על מצב כני הנסע של הבואינג והצוות הצליח להנחית את המטוס בשלום.

שני חוקרי תאונות אוויריות של חברת בואינג הגיעו אתמול בלילה לישראל מסיאטל והצטרפו לצוות החקירה, בראשות חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה.

מהנדסים של מכון הבדק בסינגפור, שבו בוצע השיפוץ של כן הנסע, צפויים להגיע לישראל בימים הקרובים כדי לסייע בחקירת האירוע. ראשויות חקירות תאונות אוויריות של ארה"ב ושל סינגפור מעורבות ומעודכנות באופן שוטף בפרטי החקירה.

היום החלו חוקרי התאונות של משרד התחבורה וצוותי תחזוקה של אל על בהסרתו של כן הנסע, שכשל מגוף המטוס, לצורך בדיקתו והחלפתו בכן-נסע משופץ שיגיע במהלך הלילה לישראל.

בשלב זה של החקירה מוקדם לקבוע מהו תהליך הכשל של כן-הנסע, כל שכן את הגורמים לכך. החקירה תכלול בדיקות ראיה ובהתאם לתוצאות תבוצענה בדיקות מטלורגיות ואחרות מקיפות, במעבדות המתקדמות ביותר בארץ. אם יהיה צורך תבוצענה גם בדיקות בחו"ל.

רק לאחר שיימצא מנגנון הכשל והגורמים לכך, ניתן יהיה לגבש, יחד עם חברת בואינג והרשויות האחרות, הנחיות טכניות מיוחדות למפעילים ולגורמים הרלוונטים בעולם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: