אא

ועד עובדי רש"ת ואגודת פקחי הטיסה: "עבודה במסלול אחד תחייב אותנו ליצור מרווחים גדולים יותר מהמקובל בין הטיסות"

בוועד העובדים ובאגודת פקחי הטיסה מבהירים: "אנחנו מחוייבים לבטיחות הנוסעים. אופן העבודה שנכפה עלינו במסגרת פרויקט שדרוג מסלולים, מחייב אותנו לנקוט משנה זהירות ולרווח את הטיסות באופן שיבטיח את בטיחות הטיסה".

Shutterstock Shutterstock
אתמול התקיימה פגישה בין הנהלת רש"ת לבין נציגי וועד העובדים ואגודת פקחי הטיסה. במהלך הפגישה הציגו נציגי הפקחים את הנושאים העקרוניים שעלולים להוות סכנה לבטיחות הנוסעים, במסגרת המעבר לעבודה במסלול 08-26, כחלק מפרויקט שדרוג המסלולים בנתב"ג. עבודה במסלול זה צפויה להתחיל ב –16/6.

בוועד העובדים ובאגודת פקחי הטיסה מבהירים: "אנחנו מחוייבים לבטיחות הנוסעים. אופן העבודה שנכפה עלינו במסגרת פרויקט שדרוג מסלולים, מחייב אותנו לנקוט משנה זהירות ולרווח את הטיסות באופן שיבטיח את בטיחות הטיסה. דעתנו המקצועית באשר לסיכונים הצפויים בתצורת העבודה הצפויה הועברה בעבר לגורמים הרלוונטיים אולם לא קיבלנו מענה הולם".

נציגי וועד העובדים והפקחים התייחסו לעניין תצורת העבודה הנדרשת מהם ובעיקר באשר לנושא ההמראות והנחיתות. יוזכר כי בעבודה על מסלול 08-26 עפ"י התכנון של רש"ת , המראות ונחיתות מתבצעות על אותו נתיב אחד מול השני בהפרדת גבהים בעייתית - מטוס ממריא ממזרח למערב ומטוס נוחת ממערב למזרח – כאשר בפועל הם טסים אחד לקראת השני, דבר המשאיר מרווח צר מאוד לטעויות ומסתמך על ביצועי המטוס ועל משמעת הטייסים.

נוסף על כך, טענו נציגי וועד העובדים והפקחים כי ההיערכות הן ברמה המערכתית והן ברמת האימונים וההכשרות לפקחי הטיסה, להתמודדות עם הסיטואציה החדשה, לקו בחסר וכי עד כה בוצעו אימונים מינמאליים בלבד. יובהר כי על מסלול 08-26 כמעט ולא קיים ניסיון מעשי של פקחי הטיסה שכן עד היום לא התבצעו נחיתות על מסלול זה.

יו"ר וועד העובדים, פנחס עידן: "פקחי הטיסה הפכו להיות שומרי הסף בכל הנוגע לבטיחות הטיסה. לא יכול להיות שמצד אחד דורשים מהם לעבוד בתנאי בטיחות כ"כ ירודים ומצד שנים לא מכינים אותם כנדרש. הפקחים מרגישים שהם מופקרים במגדל. מאחר והפקחים התריעו ודבר לא השתנה, אין לנו ברירה אלא לרווח בין הטיסות על מנת לשמור על נוסעים".

עומרי אבני, יו"ר אגודת פקחי הטיסה: "הסיטואציה הזו היא מורכבת מאוד. התרענו על כך בעבר אולם לא קיבלנו מענה הולם. הבהרנו בפגישה כי הפקח במגדל הפיקוח אינו יכול להבטיח את בטיחות הנוסעים בתצורת העבודה המתוכננת. אנחנו חושבים שעדיין ניתן למצוא פתרונות טובים יותר ואף הצגנו כמה אפשרויות לפתרון. אני תקווה כי הנהלת רש"ת תאמץ את הפתרונות שהצגנו. הדבר היחיד שעומד לנגד עינינו הוא בטיחות הנוסעים ואנחנו נעשה כל שידרש בכדי להבטיח זאת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: