אא

מנהל השיווק והמכירות של ג'אט איירווייס למזרח התיכון: "המטרה לעלות לשלוש טיסות ישירות ולהגדיל את נתח השוק"

זוראן הודאק הגיע לישראל לפגישות עבודה. מאמין ש"אופן סקיי" ה-GSA של החברה בישראל תצליח להגדיל לחברה את נתח השוק .

Shutterstock Shutterstock
זוראן הודאק נדמה עבר כבר את כל התסריטים האפשריים עם חברת התעופה ג'אט איירווייס. הוא נמצא בחברה כ-26 שנה ועבר את כל התפקידים האפשריים, עוד בימים שהחברה הייתה שייכת ליוגוסלביה. כיום ג'אט נחשבת לחברה קטנה בהרבה יותר תחת ממשלת סרביה.

הודאק הגיע לישראל לפגישות עבודה עם אנשי חברת אופן סקיי ה-GSA של החברה בישראל וגם לפגישות עם הסיטונאים והסוכנים הגדולים.

הודאק מספר קצת על ההיסטוריה: "כאשר יוגוסלביה הייתה קיימת, ג'אט נחשבה לחברה גדולה שפעלה בכל אירופה, אבל זה היה לפני 20 שנה. היו לנו אז 5.5 מיליון נוסעים בשנה, 35 מטוסים, כעת יש לנו 1.1 מיליון נוסעים בשנה ו-12 מטוסים, חברה קטנה ממדינה קטנה. החברה בבעלות המדינה, וכעת יש תהליך של הפרטה של החברה. לפני שלוש שנים היה תהליך ראשון של הפרטה, ואז העריכו את המחיר בכ-150 מיליון יורו. אבל אז הייתה התעניינות מצד איירופלוט וזה לא יצא אל הפועל. זה אמור לקרות בקרוב. אני מאמין שהפעם החברה תמכר".

איך סיימתם את שנת 2010?
"לא היו לנו רווחים, הפסדנו כמה מיליוני יורו. אני מאמין שבשנת 2011 נתקרב לאפס מבחינת המאזן. אנחנו חברה קטנה, אבל אנחנו גדלים צעד אחר צעד. יש לנו כל הזמן עלייה במספרים של הנוסעים וההכנסות".

איך אתה רואה את הפעילות שלכם בישראל?
"התחרות הגדולה שלנו היא אוסטריאן איירליינס שטסה טיסה יומית מת"א ויחד עם לופטהנזה, יש להם כמות גדולה מאד של טיסות שבועיות מת"א, ולנו יש רק שתיים. המטרה שלנו היא לעלות את מספר הטיסות, ולקבל זמנים יותר טובים בטיסות מת"א. המטרה שקודם כל, נעלה לשלוש טיסות בשעות בוקר מוקדמות ושהטיסות יהיו ישירות ולא דרך לרנקה. אז נוכל חוץ מקבוצות, שיטוסו איתנו גם נוסעים במעבר אנשי עסקים, וגם מי שרוצה לבקר בבלגרד שיש לה מה להציע וגם לפתח את התנועה למונטנגרו".

מתי לדעתך תעברו לטיסות ישירות ולא דרך לרנקה?
"הטיסות הישירות תלויות מה יהיה מצבנו בשוק כאן, ואיך יהיו המכירות".

איך שיתוף הפעולה עם אופן סקיי?
"אופן סקיי הם סוכן המכירות שלנו בישראל, וההצלחה שלהם תלויה גם בתנאים ובאמצעים שאנחנו נעמיד להם. אנחנו מצפים לחנך את האנשים למכור את ג'אט איירווייס. אני מצפה לעלות את המכירות שלנו, ובטוח שאופן סקיי יעשו זאת. אנחנו נשנה את השיטה של המכירות, הם גם צריכים לקבל את התמיכה שלנו לכל המהלך כדי שיוכלו להצליח".

איך הקשר עם אפרים פורטיס מנכ"ל אופן סקיי?
"לפני שנה פגשתי את אפרים פורטיס בבלגרד ומהרגע הראשון היחסים היו טובים. הוא הכין היטב את הפגישות שהיו לי כעת בת"א".

בכמה אחוזים אתה רוצה לגדול מבחינת התנועה מת"א?
"קודם צריך לתת להם את הכלים ושנסכים על התכנית. אף חברה לא מרוצה עד שיש לה 100% תפוסה . רצוי שיהיה לנו 80% תפוסה. כיום יש לנו 65% תפוסה".

תשלום עמלות?
"בחברה שלנו לא משלמים עמלות בסיס, יש מחירי נט, כאשר כל סוכן מוסיף את דמי השירות שלו לכרטיס. מי שעומד בטרגטים שלנו מקבל עמלה יפה . אנחנו עוקבים אחר מה שהחברות הגדולות עושות ומנסים להביא אותם לחברה שלנו".

איך אתה רואה את הקשר עם הסוכנים?
"אני מבין שיש פה שוק גדול של מעל 400 סוכנים קשורים לבי.אס.פי, 100 חברות תעופה. אני ראיתי את מה שקורה בשדה התעופה, כך שיש פה שוק עם פוטנציאל גדול מאד".

לסיום איך התרשמת מישראל?
"בעבר הייתי פה לפני הרבה שנים, כאשר הייתה יוגוסלביה איירליינס, וזה שינוי גדול בשבילי מה שהשתנה פה. לא להאמין איזה מהפכה נהייתה אצלכם החל משדה התעופה, הופעתי לטובה. יש לי הרבה חברים פה. דייב קמחי עזר לי להקים פה את החברה. כיום ת"א זו עיר בתוך עיר, ראיתי מהמלון, הנוף מדהים ויש פה מסעדות טובות".


זוראן הודאק ואפרים פורטיס. צילום: רונן מחלב



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: