אא

יונה יהב: "אקרא לתושבי העיר להחרים את אל על, אם תסגור את הסניף בחיפה"

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ: "אל על היא חברה שמוכיחה אחריות לאומית. אני מאמין שגם במקרה הזה תפעל בהתאם".

Shutterstock Shutterstock
בישיבת וועדת העבודה, הרווחה והבריאות שהתקיימה הבוקר בכנסת נידון נושא כוונת אל על לסגור את סניף החברה בחיפה. בישיבה השתתפו בין היתר יו"ר נציגות עובדי אל על, יוסי לוי, ראש עיריית חיפה, יונה יהב, נציגי הנהלת החברה, משרד התמ"ת ונציג ההסתדרות בכנסת.

בנוסף, בישיבה נכחו עובדות סניף חיפה אשר זכו לחיזוק מכ- 80 עובדי תעשיה אווירית אשר היו באותה העת בסיור בכנסת ונכנסו לדיון על מנת לתמוך בעובדי אל על.

עובדות סניף אל על בחיפה דיברו גם הן במהלך הדיון וסיפרו על תחושיתיהן הקשות בעקבות החלטת ההנהלה לסגור את הסניף. הן סיפרו על הקשיים הצפויים במידה ואכן ייאלצו לעבור מחיפה לנתב"ג. יצויין כי בסניף חיפה עובדות בעיקר נשים, אמהות.

במהלך הדיון עלה נושא היחסים בין נציגות העובדים באל על לבין ההסתדרות וכי העובדה שההסתדרות לא הכריזה על סכסוך עבודה בנושא סגירת הסניף בחיפה , מקורה בסכסוך אישי הקיים בין יו"ר נציגות העובדים לבין יו"ר אגף
התחבורה בהסתדרות.

היו"ר ח"כ חיים כץ הביע פליאה על שההודעה על הסגירה נעשתה שלא בתיאום עם העובדים והוועד המייצג אותם. לדבריו, "הבעיה אינה גדולה ואפשר למצוא לה פתרונות, שייתכן שיעלו להנהלה מעט כסף, אך כל הצדדים יהיו שבעי רצון. אל על היא חברה מושכלת, המוכיחה אחריות לאומית ואני מאמין שתמשיך ותנהג בחוכמה".

רות סיסו, עובדת סניף חיפה באל על: "אני בחברה כבר 24 שנים. זה הבית שלי. המכירות שביצע הסניף בשנה האחרונה הגיעו ל-230 אלף דולר. למה דווקא אותנו סוגרים? מדוע הסיכול הממוקד הזה? זה נחת עלינו כרעם ביום בהיר. נראה על פניו שההחלטה התקבלה משיקולים זרים. אמרו לנו: בגוף חולה צריך לכרות איבר. אני מקווה שיש אפשרויות גם ל-second opinion ולטיפולים אלטרנטיביים...".

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אמר בדיון: "מנכ"ל אל על לא עונה לטלפונים ומסרב להיפגש איתי. הוצאת אל על מחיפה היא המשך מגמה של הפיכתו של הצפון לסרח עודף במדינת ישראל. רוצים לצמצם? תעבירו עובדים מהצפון אלינו, ולא להיפך. תנו גם לפריפריה לחיות. אם יסגרו את הסניף בחיפה אקרא לכל תושבי העיר, לעירייה ולמפעלים הגדולים בה להפסיק לטוס באל על".

יוסף לוי, מזכיר ועד העובדים באל על: "אלה בני אדם. נשים שחלקן מפרנסות יחידות. הצעת ההנהלה לפיה ייסעו כל יום לעבוד בנתב"ג איננה ישימה, הן לא יעמדו בנטל הנסיעות. זו החלטה תמוהה לפטר עובדות שמרוויחות 4,000 שקל נטו, בחברה בה מקבל המנכ"ל 11 מיליון שקלים, והסמנכ"ל 5.6 מיליון".

חברי מועצת העובדים של אל על הביעו חשש שסגירת הסניף בחיפה היא סנונית המבשרת על צמצומים וסגירת סניפים נוספים.

ראובן וירובניק, סמנכ"ל משאבי אנוש באל על, הגיב לטענות: "אל על היא חברה עסקית בהפסדים. סניף חיפה אינו מכסה את ההוצאות. סגירתו תחסוך לנו למעלה ממיליון שקל בשנה. בטכנולוגיה של היום אין צורך בסניפים לווייניים, מכיוון שהרכישות מתבצעות באינטרנט או דרך חברות נסיעות. אנחנו בודקים כדאיות של סניפים נוספים. עם זאת, איננו פוסלים את ההצעות שהעלו העובדות ונציגיהם והחלטתנו לסגור את הסניף יכולה להשתנות".

יו"ר נציגות עובדי אל על: "בזמן שהנהלת החברה סוגרת את הסניף מטעמי חיסכון לכאורה, היא מחלקת בונוסים למנהליה". ראש עיריית חיפה, מר יונה יהב: "במידה ואל על תסגור את הסניף בחיפה אני אקרא לתושבי העיר שלא לטוס אל על".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: