אא

ועדת הכלכלה אישרה סעיף שנועד להילחם בתופעה של הנפקת כרטיסי טיסה פיקטיביים

הסעיף אושר במסגרת דיון בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או איחור בטיסה, של ח"כ אחמד טיבי. לפי הסעיף שאישרה הוועדה: נוסע שיונפק לו כרטיס עם מועד פיקטיבי לטיסה יוכל לתבוע את המנפיק ולקבל פיצוי של עד 10,000 שקל.

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, המשיכה היום להכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, של ח"כ אחמד טיבי. ההצעה קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי. כמו כן, מוצע לחייב את מפעיל הטיסה להביא לידיעת הנוסע את זכויותיו, באופן ברור ובולט.
בפתח הדיון ביקש ח"כ טיבי לדון בסעיף שביקש לקבוע סייג לזכאות של הנוסעים לפיצוי, אם הסירוב להעלות נוסע לטיסה או עיכוב או ביטול הטיסה היו מטעמי ביטחון. ח"כ טיבי אמר כי המושג "מטעמי ביטחון" הוא רחב מידי ויש לחדד אותו. ח"כ ישראל חסון הוסיף כי אם נוסע עוכב ובסוף התברר כי הוא יכול לעלות על הטיסה אך הטיסה כבר יצאה, יש לפצותו בשל כך. חברי הכנסת הסכימו כי במקרה זה לא חברת התעופה היא זו שתצטרך לפצות את הנוסע.
נציגי השב"כ הסבירו כי אם יוחלט להטיל על המדינה לפצות נוסעים שעוכבו ולבסוף אושרו לעלות על טיסה שיצאה, הדבר יגרום לכך ששיקולים כלכליים יהיו מעורבים בבדיקה. הם הסבירו כי אם נוסע לא הגיע לטיסה בשל עיכוב בבדיקה הוא יכול להגיש תביעת נזיקין, והוסיפי כי אסור ששיקולים ביטחוניים יושפעו מגורם כלשהו שעשוי לדרוש פיצוי. "המונח 'מטעמי ביטחון' נועד להגן על הנוסע ולא נשמע הגיוני שהמדינה עוד תשלם פיצוי על כך", הסבירו בשב"כ.
חברי הכנסת טיבי וחסון טענו כי קורים מקרים בהם אזרחים מעוכבים לעיתים יתר על המידה, והוסיפו כי במקרים כאלה יש לפצות את הנוסעים. היו"ר שאמה-הכהן וחברי הכנסת יצחק וקנין וישראל אייכלר הצטרפו לדברים. לבסוף הציע היו"ר שלא להכריע בשלב זה בסוגיה, ולדחות את העיסוק בנושא לשלב הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית והוועדה קיבלה את הצעתו.
בהמשך הדיון אישרה הוועדה מספר סעיפים בהם סעיף שנועד למנוע מצבים שבהם מונפקים לנוסעים כרטיסי טיסה פיקטיביים. בעקבות תלונות רבות שהגיעו לוועדה במהלך הדיונים על הצעת החוק נדרשה הוועדה לנושא. הוועדה אישרה את הסעיף, לפיו הנוסע יוכל לתבוע מי שינפיק כרטיס טיסה שהמועד הנקוב בו לא אושר מראש על ידי רשות שדות התעופה, ובשל כך הטיסה לא היתה אמורה להמריא במועד הנקוב והיא בוטלה או המריאה מעל שעתיים לפני או אחרי המועד הנקוב. במקרה כזה בית המשפט יהיה רשאי לפסוק לטובת הנוסע פיצוי שלא תלוי בנזק, בסכום של עד 10,000 שקל. עוד החליטה הוועדה כי הסעיף לא יחול במקרים בהם כרטיס הטיסה הונפק 6 חודשים לפני מועד הטיסה, ובתנאי שהנוסע קיבל הודעה על המועד הסופי 4 חודשים לפני מועד הטיסה.
עוד אישרה הוועדה סעיף לפיו מפעיל טיסה או מארגן שלא טס בשבת והוכיח כי ביטל טיסה כדי להימנע מחילול שבת לא יחויב לתת לנוסעים פיצוי כספי עקב הביטול.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: