אא

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: נוסע שטיסתו תתעכב או תבוטל יהיה זכאי לסיוע או פיצוי

ההצעה קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי, בהתאם לנסיבות שקבע החוק.

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, של ח"כ אחמד טיבי. ההצעה קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי, בהתאם לנסיבות שקבע החוק.

במהלך הדיון היום אישרה הוועדה סעיף הקובע כי רשות שדות התעופה תציב בנמלי התעופה שילוט בולט שבו יוצגו לנוסע זכויותיו לפי החוק. כמו כן, מפעילי הטיסות והמארגנים יציבו את השילוט בנקודות המכירה ובכלל זה באתרי האינטרנט שלהם. הוועדה קיבלה את הצעת היו"ר ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לפיה שר התחבורה יהיה ראשי לקבוע את נוסח השלט או לקבוע איזה מידע חייב להיות בשלטים.

עוד נקבע בדיון היום כי לא ניתן יהיה להתנות על הזכויות של הנוסע, והוראות החוק יחולו גם אם הנוסע יוותר עליהן או יחתום על הסכם שלא מקנה לו את הזכויות. כמו כן, החוק יחול גם על טיסות פנים ארציות. בטיסות פנים ארציות יהיה הנוסע זכאי לשירותי סיוע בלבד, אלא אם שר התחבורה יקבע בתקנות מקרים בהם הנוסע יהיה זכאי גם לפיצוי.
עוד אושר כי נוסע שקנה כרטיס ומפעיל הטיסה או המארגן מסרב להעלותו לטיסה מטעמים שלא תלויים בו , יהיה זכאי לקבל באופן מיידי שירותי סיוע, פיצוי כספי וכן השבת התמורה ששילם עבור הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי.

בדיונים הקודמים אישרה הוועדה כי איחור של 8 שעות ייחשב כביטול טיסה, ויקנה לנוסעים זכות לקבל פיצוי כספי בנוסף להשבת התמורה ששילם וסיוע שיקבל בשדה התעופה בשל העיכוב. כמו כן נקבע כי נוסע שטיסתו התעכבה שעתיים ומעלה יהיה זכאי למזון, משקאות, שתי שיחות טלפון ומשלוח הודעה באמצעות פקס או דואר אלקטרוני.

נוסע שטיסתו עוכבה למשך יותר מ-5 שעות ועד ל-8 שעות זכאי לקבל גם החזר הוצאות ושירותי סיוע בהם אירוח בבית מלון אם מדובר בשהייה לילית ושירותי הסעה למלון וממנו. במקרה כזה קבעה, קבעה הוועדה, הנוסע יוכל להחליט אם הוא מקבל את הפיצוי וממשיך להמתין לטיסה או מבטל את העסקה, כאשר אם יבחר לבטל את העסקה הוא יוכל לקבל את הכסף ששילם עבור הטיסה ולתבוע פיצוי בגין הנזק שנגרם לו.

בדיונים קודמים נדונה גם סוגיית הפיצוי לנוסע שחברת התעופה החליטה להעבירה למחלקה ברמה נמוכה מזו עליה שילם. הוועדה קיבלה את הצעת היו"ר שאמה-הכהן, לקבוע נוסחה קבועה, שלפיה בטיסות של עד 2,000 ק"מ יפוצה הנוסע ב-50% מהמחיר ששילם, בטיסות מ-2,000 ק"מ ועד 4,500 יפוצה ב-75% ממחיר הכרטיס ומי שטס למרחק של מעל 4,500 ק"מ יפוצה ב-100% ממחיר הכרטיס. עוד נקבע כי הפיצוי יועבר לנוסע תוך 14 יום.

במהלך הדיונים עסקה הוועדה גם בסוגיית הזכאות של הנוסעים לפיצוי אם הסירוב להעלות נוסע לטיסה או עיכוב או ביטול הטיסה היו מטעמי ביטחון. נציגי השב"כ טענו כי אם יוחלט להטיל על המדינה לפצות נוסעים שעוכבו ולבסוף אושרו לעלות על טיסה שיצאה, הדבר יגרום לכך ששיקולים כלכליים יהיו מעורבים בבדיקה. חברי הכנסת טיבי וישראל חסון טענו כי קורים מקרים בהם אזרחים מעוכבים לעיתים יתר על המידה, והוסיפו כי במקרים כאלה יש לפצות את הנוסעים. לבסוף החליטה הוועדה שלא להכריע בשלב זה בסוגיה, ולדחות את העיסוק בנושא לשלב הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: