אא

הממשלה אישרה הקמת שדה תעופה בינלאומי בתמנע

שר התחבורה הורה לרשות שדות התעופה להשלים את הקמת השדה בתוך שלוש שנים. שדה התעופה יוקם על ידי רש"ת שתגייס חלק מעלות הפרויקט ממקורות חיצוניים וממכירת שדה התעופה הקיים באילת. כץ: "זהו יום היסטורי לאילת ולמדינת ישראל"

Shutterstock Shutterstock
הממשלה אישרה היום את הצעתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, להטיל על רשות שדות התעופה להקים שדה תעופה בינלאומי בתמנע שליד אילת, שישמש כשדה תעופה אלטרנטיבי נוסף לשעת חירום.

על פי הצעת ההחלטה, מימון הפרויקט יחול במלואו על ידי רשות שדות התעופה והיא תהיה רשאית לגייס חלק מעלות הפרויקט ממקורות חיצוניים. בהתאם להחלטה, יתאפשר לרש"ת להגיע להסדר עם מנהל מקרקעי ישראל, במסגרתו ימומן חלק מהפרויקט באמצעות מכירת המקרקעין של שדה התעופה הקיים באילת.

שר התחבורה הורה היום לרשות שדות התעופה להאיץ את הקמתו של שדה התעופה בתמנע ולסיים את עבודות ההקמה בתוך שלוש שנים בלבד. לדבריו, הפרויקט יוקם בשיטת "פרס-קנס", שבו היזם מקבל פיצוי על סיום הפרויקט לפני המועד שנקבע, ומאידך, נקנס על איחור בהשלמת הפרויקט.

השר כץ ציין כי לצורך הקמת הפרויקט תגייס רש"ת חברות ענק בינלאומיות המתמחות בהקמת שדות תעופה. החברה שתיבחר תקים את שדה התעופה באמצעות חברות ישראליות.

שר התחבורה החליט לזרז את הקמת שדה התעופה בתמנע לאחר קיפאון של שנים בפרויקט, במטרה לאפשר שדה אלטרנטיבי נוסף למדינת ישראל. עלות הקמת השדה נאמדת ב-1.6 מיליארד שקלים.

"החלטת הממשלה לאשר את הקמת שדה התעופה בתמנע היא יום היסטורי לאילת ולמדינת ישראל, שתאפשר לראשונה להקים שדה תעופה אלטרנטיבי ממנו יוכלו להמריא מטוסי סילון גדולים לכל יעד באירופה", אמר כץ.

השר כץ החליט לפני כשנה לקרוא לשדה התעופה החדש בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון. שדה התעופה בתמנע נמצא כ-18 ק"מ צפונית לאילת וישמש בעיקר לטיסות ליעדים באירופה ולטיסות פנים ארציות.

לאחרונה הוכרז על הזוכים במכרז לתכנון שדה התעופה בתמנע. זאת לאחר שהשר כץ אישר תקציב של 56 מיליון שקלים לתכנון מפורט של השדה.

הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך של כ-3,500 מטרים, וכן מגדל פיקוח וטרמינל מרווח, שיתן מענה לכשני מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, רחבות חניה למטוסי טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות "דיוטי-פרי", מערך כבישים חדש ומגרשי חניה.

השר כץ ציין כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר. כמו כן הוא יגביר את רמת הבטיחות באילת.

בנוסף לכך, הורה השר כץ לזרז את חיבור שדה התעופה בתמנע לעיר אילת גם באמצעות שלוחה של רכבת שתתחבר בעתיד לרכבת המתוכננת באילת.

כמו כן, אישרה הממשלה הצעת החלטה של השר כץ, המכירה בצורך הלאומי הדחוף בהקמת שדה תעופה נוסף בישראל שישמש כשדה משלים לנתב"ג. ההצעה קובעת כי שדה התעופה המשלים לנתב"ג יוקם בשילוב הסקטור הפרטי.

עוד נקבע כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר הביטחון יגישו לממשלה בתוך 90 יום את המלצות צוותי ההיגוי הבינמשרדיים שמונו לבחינת קידום זמינות לשדה תעופה בינלאומי, כשדה משלים לנתב"ג, זאת לצורך קבלת החלטה על מיקומו של השדה המשלים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: