אא

יו"ר איגוד הטייסים: "המצב בו מערכת האספקה מאפשרת הזרמת דלק מזוהם, בלתי קביל"

קברניט בועז חטיבה שלח מכתב תקיף למשרד התחבורה על רקע זיהום הדלק שהיה בנתב"ג בחודש מאי, ואומר כי: "המצב הנוכחי, לפיו הטיפול בדלק תעופתי, שהינו גורם קריטי מהמעלה הראשונה בבטיחות התעופה, אינו זוכה להסדרה ופיקוח הולמים, אינו קביל". דורש ליישם מיידית את המלצות יאט"א.

Shutterstock Shutterstock
באיגוד הטייסים לא מוכנים לעבור לסדר היום על אירוע הדלק המזוהם שאירע בנתב"ג בחודש מאי. קברניט בועז חטיבה, יו"ר איגוד הטייסים, שלח מכתב תקיף למנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, ומנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, שאול צמח.

בין השאר כותב חטיבה בפנייתו כי: "אירוע זיהום הדלק שהתרחש החל ביום 5.5.2011 היה בבחינת "כמעט ונפגע" חמור שהסתיים הפעם, למזלנו, ללא נפגעים. תחקיר אמיתי ומקיף של אירוע זה ובדיקה מקפת של מערכת הולכת ואספקת הדלק התעופתי, יקטינו את הסיכון להתרחשותם בעתיד של אירועים דומים". חטיבה עוד כותב בפנייתו כי: "איגוד הטייסים טוען שמצב בו מערכת האספקה מאפשרת הזרמת דלק מזוהם לכל אורך הדרך מבית הזיקוק עד לתחנה האחרונה שלפני תדלוק המטוס, הינו בלתי קביל לחלוטין. לפיכך, אנו קוראים לגורמים המוסמכים, המפקחים על הולכת ואספקת דלק תעופתי, להקים מערכת בקרה בסטנדרטים בינלאומיים מקובלים, שתהה זיהום מסוג זה בנקודת הביקורת הראשונה בהמשך למקור הזיהום".

איגוד הטייסים אינו מוכן לקבל את המצב הקיים:"איגוד הטייסים קורא לגופים המוסמכים והאחראיים לחקור לעומק את מערכי בדיקת הדלק התעופתי, ולוודא קיום מערכי בדיקה, שיוכלו לזהות כל חומר זר העלול לסתום מסנני דלק, וזאת ללא יוצא מן הכלל. בנוסף לכך, הננו מבקשים להחיל סטנדרטים תעופתיים על כל הקשור לתחום אספקת הדלק התעופתי, והפיקוח על איכותו, וזאת ע"י הכנסתו של תחום זה אל תוך מסגרת החקיקה והפיקוח התעופתית, תוך הגדרת האחריות המדויקת של כל גוף שמעורב בשרשרת האספקה, וכפי שנהוג ביחס לכל דבר ועניין בעולם התעופה. עמדת האיגוד, המצב הנוכחי, לפיו הטיפול בדלק התעופתי, שהינו גורם קריטי מהמעלה הראשונה בבטיחות התעופה, אינה זוכה להסדרה ופיקוח הולמים, אינו קביל".

איגוד הטייסים גם דורש כי ההמלצות הנכללות בדו"ח יאט"א תיושמנה באופן מיידי, על מנת למנוע את הישנותם של מקרים דומים בעתיד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: