אא

אל על "משתלטת" על אילת : השר כץ אישר לאל על 4 טיסות יומיות לאילת

עד כה, אושר לאל על להפעיל שלוש טיסות יומיות לצד חברות ארקיע וישראייר. שר התחבורה: "הגדלת תדירויות הטיסה לאילת, תגביר את התחרות לאילת ותביא להמשך הירידה במחירי הטיסה".

Shutterstock Shutterstock
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הודיע היום לחברות ארקיע וישראייר על כוונתו לקבל את המלצות מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, ולאשר לחברת אל על להפעיל טיסה יומית נוספת לכל כיוון בין נתב"ג לאילת.

על פי המלצת רשות התעופה האזרחית תוכל אל על להגדיל את קיבולת המושבים שלה לאילת מ-430 מושבים כיום ל-580 מושבים לכל כיוון, ולהפעיל בסך הכל ארבע טיסות יומיות, במקום שלוש כיום.

החלטה סופית בנושא תתקבל על ידי השר כץ לאחר שימוע שיערך לחברות ארקיע וישראייר, במסגרתו יוכלו כל אחת מהחברות להציג את עמדותיהן בנוגע להמלצות רשות התעופה האזרחית.

בנוסף לכך, הודיע השר כץ כי בכוונתו להרחיב את המגבלה בדבר איסור חלוקת כרטיסי טיסה בחינם לאילת, לנוסעים בקווים הבינלאומיים של אל-על, באופן שתחול לא רק על חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל-על אלא על כלל לקוחות החברה בקווים הבינלאומיים.

לפני כשנה החליט שר התחבורה לאשר לחברת אל על לבצע לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת לצד חברות ארקיע וישראייר. על פי ההחלטה, יכולה אל על להפעיל עד שלוש טיסות יומיות לכל כיוון בין נתב"ג לאילת, בחמישה מתוך שבעת ימי השבוע ובהיצע שאינו עולה על 430 מושבים ליום, לכל כיוון.

השר כץ ציין כי הגדלת תדירויות הטיסה לאילת תגביר את התחרות בין חברות התעופה הטסות לאילת ותביא להמשך הירידה במחירי הטיסה שנרשמה בשנה האחרונה. לדבריו, היא גם תסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו.

בהחלטת השר כץ מחודש פברואר 2010 נקבע עוד, כי בתום ששה חודשים מיום תחילת הטיסות על ידי חברת אל על תיבחן השפעת כניסת אל על לקו ובהתאם לכך יוחלט אם להגדיל את תדירויות הטיסה לאילת.

מנתוני דוח כלכלי שבוצע על ידי משרד רואי חשבון חיצוני עולה כי כניסת אל על לפעילות בקו לאילת הביאה לגידול של כ-24% במספר הטסים לאילת, לעומת התקופה המקבילה של השנה הקודמת ולירידה במחיר כרטיס הטיסה הממוצע. כמו כן נרשמה עלייה במספר התיירים והלינות בבתי המלון באילת.

בנוסף לכך, נרשם היצע רב יותר של תדירויות טיסה בנתב"ג. חברות ארקיע וישראייר הציגו עלייה במספר הטסים מנתב"ג לאילת, במחצית הראשונה של שנת 2010, לעומת התקופה המקבילה של שנת 2009. לעומת זאת, חברות ארקיע וישראייר רשמו ירידה במספר הטסים משדה דב. עם זאת, בסך הכל חברות ארקיע וישראייר רשמו עלייה של כשני אחוזים במספר הנוסעים הכולל לאילת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: