אא

התפוצץ המו"מ בין נציגות העובדים להנהלת אל על לגבי סגירת סניף חיפה

לדברי נציגות העובדים ההנהלה דחתה את הצעתם לממן את המשרדים, אך הסכימה לבחון את העסקת העובדות בביתן מבלי לממן את הוצאות עבודתן מהבית או להתחייב למציאת חלופות במידה שהפיילוט יכשל. נציגות העובדים מתכוונת להחריף את צעדי המחאה.

היום התקיימה פגישה נוספת בין נציגות עובדי אל על להנהלת החברה, בהמשך להודעת ההנהלה מלפני כשלושה חודשים על הכוונה לסגור את הסניף וההצעה לעובדות הסניף לעבור לנתב"ג או פיטורין. 

לדברי נציגות העובדים ההנהלה סירבה להצעתם לממן את המשרדים אך מצידה הציעה לקיים פיילוט, במסגרתו תבחן העסקת העובדות בביתן במשך שלושה חודשים – לעמדה זו התנגדו ועד העובדים והעובדות עצמן, שכן ההנהלה לא התחייבה בדבר המשך העסקה לאחר הפיילוט.

בדיון שהתקיים היום הסכים הוועד לקיים את הפיילוט בבית העובדות, בתנאי שההנהלה תתחייב למצוא חלופות במידה והפיילוט לא יצלח וכן תממן את הוצאות העובדות בגין עבודתן בבית, כגון: טלפון, הוצאות משרדיות וכיו"ב – גם הצעה זו, לדברי הנציגות, נתקלה בסירוב ההנהלה.

מאז היוודע הדבר לנציגות העובדים היא פנתה לאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בבקשה להכריז בדחיפות על סכסוך עבודה. עובדי החברה קיימו שתי הצבעות לצורך הכרזת סכסוך עבודה, בשתיהן הרוב המוחלט של העובדים הצביעו בעד ולמרות זאת נמנע יו"ר איגוד עובדי התחבורה להכריז על סכסוך עבודה. בשבוע האחרון פנתה נציגות העובדים במכתב לחברי הנהגת ההסתדרות בבקשה לזרז את הכרזת הסכסוך המתעכב.

במקביל מתכוונת נציגות העובדים להחריף את צעדי המחאה הננקטים מול ההנהלה. בכוונת הנציגות להחזיר את המאהל מול לשכת המנכ"ל, לבצע משמרות מחאה, לקיים קמפיין ברשתות החברתיות ולפנות במקביל לביה"ד לעבודה, באמצעות עו"ד טל חוטר-ישי, לבקשת צווי מניעה.

מזכיר נציגות העובדים יוסי לוי: "היום בישיבה יצא המרצע מן השק: הנהלת החברה נחושה לסגור את הסניף בחיפה ונחושה לפטר את העובדות. אנחנו לא יכולים לתת ידינו למהלך שתכליתו פיטורי עובדים ויובהר כי במקרה דנן מדובר על עובדות המשתכרות שכר זעום. לצערי, איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות לא אישר לנו להכריז על סכסוך עבודה ולהגן על העובדות באמצעים תקיפים יותר אולם גם זה לא ירפה את ידינו ואנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי להגן על העובדות ובשבוע הקרוב צפויות פעילויות המחאה להחריף".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: