אא

שקדי: "אל על נאלצת להתמודד עם תאגידי ענק ומיזוגים אשר אינם פועלים על פי המגבלות הרגולאטוריות"

מנכ"ל אל על אף מציין כי שדרוג אתר האינטרנט של החברה הביא לגידול של כ-14% במכירות באמצעות האתר, קרוב לוודאי למורת רוחם של סוכני הנסיעות.

Shutterstock Shutterstock
מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, משדר אופטימיות למרות הדו"ח הכספי הלא טוב של החברה. שקדי אמר היום: "אל על רושמת גידול בהכנסות ברבעון השני, המצביע על התמודדות עם האתגרים והשינויים בענף התעופה העולמי והמקומי. החברה התמודדה ברבעון השני, בין היתר עם האמרת מחירי הדלק לשיא חסר תקדים לאורך זמן ועם השינויים בשערי המטבע. התחרות מתגברת ובאה לידי ביטוי בתוספת קיבולת מושבים של כ-25% ביחס לרבעון המקביל לפני כשנתיים ובכ-13% ברבעון המקביל בשנה האחרונה. אנו פועלים במרץ כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום עלויות התפעול אשר הושפעו מעלייה חדה ורצופה במחיר הדלק של כ-47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ותיסוף השקל יחסית לדולר בשיעור ממוצע של כ-9%".

שקדי מציין עוד כי: "במסגרת ההתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, השקיעה החברה בשדרוג אתר האינטרנט ורשמה גידול משמעותי של כ-14% במכירות באמצעות האתר. אל על נאלצת להתמודד עם הוצאות ביטחון כבדות שאינן מושטות על חברות אחרות בעולם והתמודדות עם תאגידי ענק ומיזוגים, אשר אינם פועלים על פי המגבלות הרגולאטוריות המכבידות הפועלות בישראל באופן לא הוגן ולא שוויוני".

שקדי מסיים ואומר כי: "אנו מאמינים כי המשך ביסוס חוסנה הפיננסי של אל על ויציבותה לצד נקיטת מאמצי התייעלות ומהלכים לשיפור מתמיד באיכות ובמצוינות הם המפתח להמשך שימור מעמדה המוביל של אל על בענף התעופה".

אל על מדווחת עוד כי החברה הגיעה לסיכום מול שלושה בנקים על פריסה מחדש של יתרת בלון, בהיקף כולל של כ-260 מיליון דולר, שאמורות היו להיפרע בתקופה שבין 2011 ל-2013, כך שהן תיפרסנה מחדש לתקופה ארוכה יותר. בעקבות כך אין לאל על כיום נטל של פירעון בלון משמעותי עד 2017. החברה מציינת כי: "הגענו לסיכום עם אחד הבנקים המלווים שלנו, לגבי הלוואה שיתרתה עומדת כיום על כ-157 מיליון דולר, שמועד הפירעון המקורי שלה היה ביולי 2013. לפי הסיכום, יתרה של כ-104 מיליון דולר מתוך ההלוואה ייפרע בתשלומים רבעוניים שווים עד יולי 2017, ויתרת ההלוואה בסך של כ-53 מיליון דולר תעמוד לפירעון בתשלום אחד ביולי 2017".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: