עולם התעופה הפסיד מאז אסון התאומים - 25.7 מיליארד דולר
יאט"א מציגה: כך השתנה עולם התעופה מאז 11.9.2001.ארגון התעופה ערך סיכום של עשור המראה את השינוי שחל בענף התעופה העולמית מאז מתקפת הטרור שנחתה על ארה"ב, שביום ראשון הבא ימלאו לה עשור.
Shutterstock
ארגון יאט"א מציג מחקר מיוחד שנתוניו משקפים את ההתפתחות העולם התעופה העולמי וגם את הבעיות בענף. המחקר מסכם עשור, מאז 'אסון התאומים' ב-9.11.2001.
המחקר מציג מה קרה שנה אחרי שנה בענף, איך הוא התפתח, ומה היו הבעיות.
המחקר מתחיל משנת 2,000 אשר בשנה זו, עולם התעופה הכניס כ-329 מיליארד דולר, בשנה של אסון התאומים ההכנסה ירדה ל-307 מיליארד דולר, כאשר הקפיצה הגדולה הייתה בשנת 2007 כאשר ההכנסה הגיע ל-510 מיליארד דולר והשנה, היא צפויה לצמוח ל-598 מיליארד דולר.
מבחינת צמיחת תנועת הנוסעים, בשנת 2,000 היא גדלה ב-8.6%, בשנת 2001 היא ירדה ב-2.7%, בשנת 2002 היא עלתה ב-1%, בשנת 2009 היא ירדה ב-2.1%, בשנה שעברה היא עלתה ב-7.3% וב-2011 היא צפויה לעלות ב-4.4%.
מבחינת מספר הנוסעים, בשנת 2,000 היא הגיע ל1.828 מיליארד, בשנת 2001 היא ירדה ל-1.793 מיליארד בשנה שעברה, היא הגיע ל-2.681 מיליארד, והשנה היא צפויה להגיע ל2.793 מיליארד נוסעים.
מבחינת מחיר הדלק הסילוני, זה מעניין איך הוא צמח לממדים כאלה. בשנת 2,000 מחיר חבית הייתה 36.7 דולר, בשנה של אסון התאומים היא ירדה ל-30.5 דולר. העלייה הגדולה החלה בשנת 2005 אז מחיר חבית הגיע 71 דולר, בשנת 2007 המחיר הגיע ל-90 דולר, בשנת 2008 צמח המחיר ל-126.7 דולר, בשנת 2009 הוא ירד ל-71.1 דולר, בשנה שעברה הוא שוב טיפס ל-91.4 דולר, והשנה הגיע ל-126.5 דולר.
מבחינת רווחיות, מאז שנת 2,000 תעשיית התעופה הרוויחה כסף רק חמש שנים. בשנת 2,000 היא הרוויחה 3.7 מיליארד דולר, בשנה של אסון התאומים היא הפסידה 13 מיליארד דולר, בשנת 2002 היא הפסידה 11.3 מיליארד דולר, רק בשנת 2006 היא חזרה להרוויח 5 מיליארד דולר, בשנת 2007 היא הרוויחה 14.7 מיליארד דולר, בשנת 2008 היא שוב הפסידה סך של 16 מיליארד דולר, בשנת 2009 היא הפסידה סך של 9.9 מליארד דולר, בשנה שעברה היא חזרה להרוויח 18 מיליארד דולר ואת שנת 2011 צפויה לסיים עם רווח של 4 מיליארד דולר. סה"כ החברות הרוויחו 45.4 מיליארד דולר לעומת הפסד של67.4 מיליארד דולר. סה"כ מאז שנת 2,000 חברות התעופה הפסידו 22 מיליארד דולר, ומאז אסון התאומים הם הפסידו 25.7 מיליארד דולר.
מבחינת שולי רווח, בשנת 2,000 הוא היה 1.1%, בשנת 2001 הוא היה מינוס 4.2%, בשנת 2002 הוא היה מינוס 3.7% בשנה שעברה הוא היה 3.2% והשנה הוא צפוי להסתיים ב-0.7%.
המחקר מציג מה קרה שנה אחרי שנה בענף, איך הוא התפתח, ומה היו הבעיות.
המחקר מתחיל משנת 2,000 אשר בשנה זו, עולם התעופה הכניס כ-329 מיליארד דולר, בשנה של אסון התאומים ההכנסה ירדה ל-307 מיליארד דולר, כאשר הקפיצה הגדולה הייתה בשנת 2007 כאשר ההכנסה הגיע ל-510 מיליארד דולר והשנה, היא צפויה לצמוח ל-598 מיליארד דולר.
מבחינת צמיחת תנועת הנוסעים, בשנת 2,000 היא גדלה ב-8.6%, בשנת 2001 היא ירדה ב-2.7%, בשנת 2002 היא עלתה ב-1%, בשנת 2009 היא ירדה ב-2.1%, בשנה שעברה היא עלתה ב-7.3% וב-2011 היא צפויה לעלות ב-4.4%.
מבחינת מספר הנוסעים, בשנת 2,000 היא הגיע ל1.828 מיליארד, בשנת 2001 היא ירדה ל-1.793 מיליארד בשנה שעברה, היא הגיע ל-2.681 מיליארד, והשנה היא צפויה להגיע ל2.793 מיליארד נוסעים.
מבחינת מחיר הדלק הסילוני, זה מעניין איך הוא צמח לממדים כאלה. בשנת 2,000 מחיר חבית הייתה 36.7 דולר, בשנה של אסון התאומים היא ירדה ל-30.5 דולר. העלייה הגדולה החלה בשנת 2005 אז מחיר חבית הגיע 71 דולר, בשנת 2007 המחיר הגיע ל-90 דולר, בשנת 2008 צמח המחיר ל-126.7 דולר, בשנת 2009 הוא ירד ל-71.1 דולר, בשנה שעברה הוא שוב טיפס ל-91.4 דולר, והשנה הגיע ל-126.5 דולר.
מבחינת רווחיות, מאז שנת 2,000 תעשיית התעופה הרוויחה כסף רק חמש שנים. בשנת 2,000 היא הרוויחה 3.7 מיליארד דולר, בשנה של אסון התאומים היא הפסידה 13 מיליארד דולר, בשנת 2002 היא הפסידה 11.3 מיליארד דולר, רק בשנת 2006 היא חזרה להרוויח 5 מיליארד דולר, בשנת 2007 היא הרוויחה 14.7 מיליארד דולר, בשנת 2008 היא שוב הפסידה סך של 16 מיליארד דולר, בשנת 2009 היא הפסידה סך של 9.9 מליארד דולר, בשנה שעברה היא חזרה להרוויח 18 מיליארד דולר ואת שנת 2011 צפויה לסיים עם רווח של 4 מיליארד דולר. סה"כ החברות הרוויחו 45.4 מיליארד דולר לעומת הפסד של67.4 מיליארד דולר. סה"כ מאז שנת 2,000 חברות התעופה הפסידו 22 מיליארד דולר, ומאז אסון התאומים הם הפסידו 25.7 מיליארד דולר.
מבחינת שולי רווח, בשנת 2,000 הוא היה 1.1%, בשנת 2001 הוא היה מינוס 4.2%, בשנת 2002 הוא היה מינוס 3.7% בשנה שעברה הוא היה 3.2% והשנה הוא צפוי להסתיים ב-0.7%.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}