אא

בריטיש איירווייס במגעים לרכישת בריטיש מידלנד

עפ"י פרסומים בתקשורת הבריטית, חברת IAG, חברת האם של בריטיש איירווייס, החלה לנהל מגעים ראשוניים לרכישת bmi, שבבעלות קבוצת לופטהנזה.

Shutterstock Shutterstock
חברת IAG, חברת האם של בריטיש איירווייס, בראשותו של ווילי וולש, מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת bmi, שנרכשה ב-2009 ע"י קבוצת לופטהנזה.

עפ"י דיווחים בתקשורת הבריטית הצהיר ווילי וולש, כי הוא "מעוניין באופן פעיל" ב-bmi, אך "איננו יכולים להגיב מעבר לכך", ציין דובר של IAG.

ראוי לציין כי bmi מחזיקה 11% מזכויות הנחיתה [[slots בנמל הית'רו, שנייה רק לבריטיש איירווייס, ואם אכן בריטיש איירווייס תרכוש את זכויותיה, היא תחזיק ביותר מ-50% מן הזכויות בנמל התעופה, עובדה שתדרוש מעורבות של רשויות הרגולציה. בהקשר זה ציין ווילי וולש, כי לופטהנזה מחזיקה 66% ואייר פראנס 59% מזכויות הנחיתה בנמלי הבית שלהן.

בשלב זה לא ברור אם IAG מעוניינת ברכישה מלאה של bmi או רק ברכישת זכויות הנחיתה שלה.

כידוע, bmi במצב פיננסי גרוע, כולל חובות פנסיוניים של 100 מיליון ליש"ט. ב-1999 הוערך שוויה של החברה ביותר מ-450 מיליון ליש"ט, אך עם רכישתה המלאה ע"י לופטהנזה ב-2009, הידרדר שוויה לכדי 96 מיליון ליש"ט.

כדאי לציין כי צפויה לבריטיש איירווייס תחרות מצד חברות תעופה מן המזרח התיכון ומצד וירג'ין אטלנטיק, המעוניינות ב'נוכחות' משמעותית יותר בנמל הית'רו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: