אא

סוויס: ירידה של כ-7% ברווח ברבעון השלישי של השנה

למרות הירידה ברווחיות ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, חל שיפור של 24% ברווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה ביחס לתקופה המקבילה ב-2010.

Shutterstock Shutterstock
חברת התעופה השוויצרית סוויס דיווחה כי ההכנסות מפעילות תפעולית בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו ב-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-3.707 מיליארד פרנקים שוויצרים. הרווח התפעולי בתקופה זו הסתכם ב-288 מיליון פרנקים שוויצרים – שיפור של 24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

סוויס הטיסה בתשעת החודשים הראשונים של השנה 11.56 מיליון נוסעים ב-112,915 טיסות. זהו שיפור של 9.5% במספר הנוסעים ושל 6.8% במספר הטיסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיבולת הממוצעת בתקופה זו היתה 9.3% . התפוסה של באירופה עמדה על 74.9% ובשירותים הבינלאומיים 85.9%.

החוזק של הפרנק השוויצרי הקשה על החברה להתחרות בשוק האירופאי ובשוק המקומי. המתחרים, שבסיס העלויות שלהם ביורו גרמו להורדת המחירים בשוויץ. גם עליית מחירי הדלק הסילוני גרמו לירידה ברווחיות.

הרווח של החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-159 מיליון פרנקים שוויצרים, לעומת 171 מיליון פרנקים שוויצרים בתקופה המקבילה אשתקד. התפוסה הממוצעת היתה גבוהה ב-4.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד: ב-7.7% באירופה וב-2.6% בקווים הבינלאומיים.

החברה הטיסה ברבעון זה 4.2 מיליון נוסעים. 7.1% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד.

הרי הומייסטר, מנכ"ל סוויס, אמר על התוצאות העסקיות: "בהתחשב בנסיבות השוק התוצאות האלו תואמות את הציפיות שלנו. עם הביקוש החזק לשירותים שלנו והניצול היעיל של צי המטוסים יכולנו לקזז השפעות שליליות על הביצועים שלנו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: