אא

בניגוד לציפיות תנועת הנוסעים הבינלאומית גדלה בחודש ספטמבר

מגמה מעורבת בתעופה הבינלאומית בחודש ספטמבר. תנועת הנוסעים גדלה ב-5.6% לעומת החודש המקביל אשתקד. הירידה של 2.7% בתנועת המטענים תואמת את הירידה העסקית ובטחון הצרכנים. מנכ"ל ויו"ר יאט"א יוצא נגד כוונת ממשלת ארה"ב להגדיל את המסים על התעופה.

Shutterstock Shutterstock
ארגון יאט"א פרסם היום את סיכום נתוני התעופה הבינלאומית לחודש ספטמבר 2011. מהנתונים עולה מגמה מעורבת. תנועת הנוסעים עלתה ב- 5.6% לעומת החודש המקביל אשתקד וגבוהה מההתחזקות של 4.6% שנרשמה באוגוסט 2011. לעומת זאת תנועת המטענים נמוכה ב- 2.7% מאשר בספטמבר 2010 ומייצגת המשך של הירידה שנרשמה באוגוסט.

"ההתחזקות בביקוש של הנוסעים בספטמבר היתה הפתעה נעימה. הביקוש להטסת מטענים פוחת זה החודש החמישי והמגמה הזו תואמת את הירידה העסקית ובטחון הצרכנים. אנחנו עדיין מצפים להחלשות כללית לקראת סוף השנה", אמר טוני טיילור, יו"ר ומנכ"ל יאט"א.

למרות שהגידול בספטמבר היה מעל לציפיות יאט"א צופה זמנים בעייתיים. המחקר האחרון שיאט"א ערכה בנוגע לבטחון העסקי בתעופה מצביע על ירידה משמעותית ברווחיות הצפויה ב-12 החודשים הבאים. מדאיגה יותר זו הציפיה שהעלות ליחידה תגדל עם אופטימיות זהירה לתשואה. הרוב צופים שלא יהיה שינוי בתשואה מהנוסעים אך לגבי המטענים הדעות חלוקות בין תשואה זה או ירידה. יאט"א צופה שהרווחיות תרד מ-6.9 מיליארד דולר בשנת 2011 ל- 4.9 מיליארד דולר בשנת 2012 עם שוליים של 0.8% בלבד.

"התעופה משחקת תפקיד מפתח בקישור בינלאומי של עסקים. בזמן הזה של אי ודאות כלכלית בחלקים רבים בעולם, הכוונה של ארה"ב לגייס בעשור הקרוב 36 מיליארד דולר נוספים ממיסי תעופה היא טעות גדולה. העלאת העלויות של עשיית עסקים על ידי ייקור עלויות ההטסה תהרוס את התחרותיות. ממשלות צריכות להגן על 33 מיליון משרות ו-3.5 טריליון דולר בפעילות הכלכלית בסיוע התעופה עם מסגרת מדינית איתנה ולא על ידי חניקת הענף עם מסים", אמר טוני טיילור.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: