אא

אל על הפסידה 41.6 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה

זאת לעומת רווח של כ-40.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח ברבעון השלישי ירד ביותר מ-50%. שקדי: 'החברה השקיעה בשדרוג משמעותי של אתר האינטרנט ורשמה גידול משמעותי של כ-36% במכירות באמצעות האתר וכ-18% צמיחה במכירת כרטיסים באמצעות המוקד הטלפוני'.

חברת אל על אמנם הרוויחה ברבעון השלישי של השנה סך של כ- 21 מיליון דולר, אך זאת לעומת רווח של כ-42.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לפי כך החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הפסד של כ- 41.6 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-40.8 מיליון דולר אשתקד, וצפויה ככל הנראה לסיים את השנה בהפסד כספי גדול.

ההפסד התפעולי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בסך של כ-51.5 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-65.9 מיליון דולר אשתקד.
הוצאות החברה על דלק סילוני גדלו בתשעת החודשים הראשונים בכ-91.5 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה, גידול של כ-20.6 מיליון דולר. ההוצאות על דלק היוו כ-39.4% מסך ההוצאות ההפעלה ביחס לכ-37.3% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה החזרים בגין גידור הדלק בסך של כ-52.7 מיליון דולר.

ההכנסות מהפעלה גדלו בתשעת החודשים הראשונים בסך של כ-4.5% ביחס לתקופה המקבילה, ההכנסות נטו לנוסע גדלו. סך ההכנסות עמד על כ-1.557 מיליארד דולר לעומת סך של 1.491 מיליארד דולר אשתקד. אבל הוצאות ההפעלה גדלו בגלל הדלק והוצאות שכר והגיעו לסך של 1.362 מיליארד דולר לעומת סך של 1.190 מיליארד דולר אשתקד.

הנכסים השוטפים של החברה קטנו בכ-54.3 מיליון דולר מירידה בסעיפי פקדונות לזמן קצר ומכשירים פיננסים נגזרים.

ההון העצמי קטן בכ-63.2 מיליון דולר, בעיקר בשל ההפסד לתקופה וקיטון בקרן ההון בגין גידור תזרימי מזומנים. נכון ל-30.9 השנה לקבוצה גרעון בהון החוזר בסך של כ-386.3 מיליון דולר לעומת גרעון של כ-316 מיליון דולר אשתקד.

ברבעון השלישי של השנה גדלו הכנסות החברה בכ-36.5 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-6.5%, אך העלייה במחירי הדלק הגדילה את ההוצאה בכ-65 מיליון דולר, ואחרי פעולות הגידור הסתכמה בסך של כ-45.3 מיליון דולר. התיסוף בשער השקל הממוצע והאירו גרם גם לגידול הוצאות החברה.

שיעור התפוסה בטיסות הסתכם בכ-82.4% לעומת שיעור תפוסה של כ-83.8% ברבעון השלישי של 2010.

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי: "החברה התמודדה ברבעון השלישי עם האתגרים והשינויים בענף התעופה העולמי והמקומי. בין היתר, עם האמרת מחירי הדלק לאורך זמן והמשבר הכלכלי העולמי. גורמים אלו הביאו להתאמת הפעילות, וליישום תהליכי התייעלות, לצמצום ההוצאות בחברת אל על לרבות יצירת אופטימיזציה של צי המטוסים ובחינה מחודשת של רשת הנתיבים ויעדי הטיסה. אנחנו במקביל נמצאים במהלך של התקנת כנפוני קצות כנף במטוסים שבשירות החברה, אותן ביצענו בחודש האחרון, כחלק מהמאמצים להקטנת הוצאות ולהתייעלות וחיסכון בדלק. החברה ממשיכה במהלכים להתייעלות והתמודדות עם האתגרים העסקיים והארגוניים הצפויים לה בשנת 2012 עקב המשבר הכלכלי העולמי. במסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום הוצאות החברה ותכנית התייעלות, הכוללת בין היתר, פיטורי כ-200 עובדים ומהלכים אירגוניים נוספים בתוך החברה. אנו ממשיכים כל העת לפתח ולממש מקורות הכנסה חדשים, באופן שיקטין בטווח הבינוני והארוך את תלות החברה במחירי הדלק ובגורמים חיצוניים נוספים".

אגב, לידיעת סוכני הנסיעות נקודה מעניינת בדברי מנכ"ל אל על: "החברה השקיעה בשדרוג משמעותי של אתר האינטרנט ורשמה גידול משמעותי של כ-36% במכירות באמצעות האתר וכ-18% צמיחה במכירת כרטיסים באמצעות המוקד הטלפוני".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: