אא

בריטיש איירווייס: משקיעים בנוסעים

חברת התעופה הבריטית, שמפעילה שתי טיסות יומיות בקו ת"א, יצאה בקמפיין חדש To Fly, To Serve. החברה, שהתמזגה בתחילת השנה עם איבריה, לתוך קבוצת IAG, רשמה במחצית הראשונה של השנה רווח לפני מס בגובה 56 מיליון דולר ועליה של 17.9% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

Shutterstock Shutterstock

חברת התעופה בריטיש איירווייס ערכה אירוע לרגל הקמפיין החדש ולסיכום השנה החולפת.

במסגרת הקמפיין החדש הופקה פרסומת, שנושאה המוטו החדש של החברה – To Fly To Serve, בהשקעה של מספר מיליוני ליש"ט, בהשתתפות טייסים ודיילים אמיתיים, ששירתו את החברה במהלך השנים ואף הופק סרטון מיוחד לגיוס 800 טייסים חדשים עד 2016, שזכה ליותר מ-6,500 הצעות מועמדות.

בתחילת השנה יצא לדרך המיזוג בין בריטיש איירווייס לאיבריה, כאשר שתי החברות החלו להיסחר במשותף, תחת השם International Airlines Group .




המיזוג יצר את חברת התעופה השניה באירופה מבחינת שווי שוק והשלישית בגודלה באירופה, אשר צפויה להטיס, באמצעות 419 מטוסי הצי המשותף, למעלה מ-62 מיליון נוסעים בשנה ל-250 יעדים ברחבי העולם.

קבוצת התעופה החדשה רשמה במחצית הראשונה של 2011 רווח לפני מס בגובה 56 מיליון דולר ועליה של 17.9% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נרשמו הפסדים בגובה של כ-590 מיליון דולר.

בתחילת החודש, פורסם כי הקבוצה אף חתמה על הסכם עקרוני עם קבוצת לופטהנזה לרכישת bmi, המתוכננת לצאת לפועל בחודשים הראשונים של 2012.

בסוף שנת 2010 השיקה בריטיש איירווייס את שיתוף הפעולה הטראנס-אטלנטי שלה עם שתי חברות בברית התעופה OneWorld – אמריקן איירליינס ואיבריה. שיתוף הפעולה המשולש מאפשר לחברות להציע לנוסעים מחירים תחרותיים, זמינות רבה יותר של טיסות ומגוון רחב של יעדים חדשים ברחבי העולם.

הברית המשולשת, שמפעילה 91 טיסות טראנס-אטלנטיות יומיות ליעדים ברחבי העולם, הטיסה יחד למעלה מ-12 מיליון נוסעים במהלך השנה החולפת, ללמעלה מ-40 ערים בצפון אמריקה ובאירופה.

שלוש החברות החלו להציע יחד קווים משותפים חדשים, ביניהם:
טיסה ישירה יומית לונדון-סאן דייגו, שמאפשרת לנוסעים הישראליים לצאת בשמונה בבוקר מתל אביב ולהגיע לסאן דייגו בשש בערב, במחיר אטרקטיבי במיוחד.
קו בלעדי – טיסה ישירה מדריד-לוס אנג'לס
טיסה ישירה ברצלונה-מיאמי
טיסה ישירה ניו יורק -בודפשט
טיסה ישירה יומית שיקגו-הלסינקי
תוספת טיסה שבועית שלישית גאטוויק-קאנקון
עד מחצית השנה הבאה, יפעילו החברות 13 טיסות בין הית'רו ל-JFK




הברית המשולשת


לוח הזמנים המשותף מאפשר לחברות להציע טיסות ליעדים פופולריים בתדירות גבוהה ונוחה. כך למשל יכולים הנוסעים הישראליים לטוס לניו יורק בכל אחת מ-11 הטיסות היומיות, היוצאות מעתה בכל שעה עגולה במרבית היממה – כאשר שתי טיסות נוספות בקו זה יוצעו כבר במחצית השנה הבאה .

גם הנוסעים לשיקגו נהנים מתדירויות גבוהות והם יכולים לבחור בכל אחת מ-6 הטיסות היומיות, היוצאות בכל שעה עגולה בין השעות חמש לעשר בערב. גם שלוש הטיסות היומיות למיאמי מוצעות עתה בשלושה מועדים שונים ביום.

חברת התעופה, שהחליטה לאחרונה להגדיל את ההשקעה בכל הנוגע לשירות ולחווית הטיסה של לקוחותיה, אימצה באופן רשמי את המוטו To Fly, To Serve.

במסגרת זו החברה פועלת לשדרוג הטרקלינים, שהיא מעמידה לרשות נוסעי מחלקות היוקרה, במבחר נמלי תעופה ברחבי העולם וכן השקיעה בשדרוג המחלקות, הצטיידות במטוסים חדישים ושדרוג השירות הניתן לנוסעים. החברה צפויה להמשיך ולהשקיע למעלה מ-5 מיליארד ליש"ט במהלך חמש השנים הקרובות.

כחלק מהשדרוג מוכנסות לכל מטוסי החברות מערכות בידור מתקדמות לפי דרישה – Audio Video on Demand עם מסכי מגע.

בריטיש איירווייס השיקה לאחרונה את המחלקה הראשונה החדשה במטוס הבואינג 777, בהשקעה של 100 מיליון פאונד, שמספקת ללקוחותיה, בין השאר, מיטה רחבה ב-60% יותר מהרגיל.

החברה מציעה מיטות שטוחות לחלוטין, באורך של כ-2 מטרים, גם למחלקת העסקים בטיסות ארוכות טווח, Club World.

חברת התעופה מציעה בטיסות ארוכות טווח את מחלקת תיירים פלוס, World Traveller Plus, שנותנת מענה לצרכי הלקוחות העסקיים, שמדיניות החברה שלהם לא מאפשרת טיסות במחלקת עסקים וגם לנוסעים למטרות נופש.

גם מחלקות התיירים, World Travellerו-World Traveller Plus, עברו לאחרונה מתיחת פנים עיצובית, במטוסי הבואינג ER777-300 החדשים של החברה.

החברה משקיעה גם בחוויה הקולינארית ולא פוסחת על התחום הטכנולוגי. בריטיש איירווייס החלה השנה להציע לנוסעים את האפשרות לבצע צ'ק-אין מהיר ויעיל, באמצעות אפליקציה ייחודית המיועדת למכשירי אייפון, בלקברי ואנדרואיד. האפליקציה מאפשרת לחברי המועדון Executive Club גישה גם לפרטי החשבון שלהם ולמידע מתעדכן על לוח הטיסות.




בלוג המלצות המזמין את הנוסעים לחלוק את חוויותיהם


דיילי חברת בריטיש איירווייס מצויידים במכשירי ה-iPAD, שמאפשרים להם לדעת מהן העדפותיו האישיות של כל נוסע ונוסע, היכן יושבים הנוסעים ואם יש להם בקשות דיאטתיות או צרכים מיוחדים. כמו כן, יכולים הדיילים לספק מידע אישי לחברי המועדון של בריטיש איירווייס Executive Club – כמה מיילים ונקודות צברו, וכיצד יוכלו לממש אותם.

החברה השיקה גם אפליקציית אייפון ייחודית, שהיא למעשה בלוג המלצות המזמין את הנוסעים לחלוק את חוויותיהם בנסיעות ליעדים שונים.

צי המטוסים של בריטיש איירווייס מונה כיום 226 מטוסים, והחברה צפויה לקבל 12 מטוסים A-380 ו-24 מטוסי בואינג 787 דרימליינר. זאת, בנוסף לששת מטוסי הבואינג 777-300ER ה"ירוקים" שהחלו להיכנס לשירות החברה.

בסוף 2010 קיבלה בריטיש איירווייס את מטוס הבואינג ER777-300 החדש של החברה, הראשון מבין ששת המטוסים שהוזמנו מדגם זה. המטוס מאפשר לחברה חסכון משמעותי בדלק וכן הפחתה משמעותית של כ-23% בפליטת הפחמן הדו-חמצני.

לבריטיש איירווייס תכניות רכש נוספות בשרוול, וביניהן התכנית לרכוש את "מטוס החלומות" , הוא הבואינג 787 החדש, וכן את מטוס הענק A-380 – אשר יאפשרו לבריטיש איירווייס להציע לנוסעים חווית טיסה ייחודית ואף למזער את הנזק הסביבתי באמצעות מטוסים "ירוקים" אלה.

במסגרת שינוי מקיף בתכנית מועדון הלקוחות צוברים חברי המועדון נקודות Avios, אשר יצטרפו למיילים שכבר נצברו בחשבון. חברי המועדון נהנים מהפחתה משמעותית של מסי דלק ומסי נמל בטיסות בתוך אירופה, וכן מתעריפי פדייה נמוכים יותר של מיילים במגוון יעדים פופולאריים.

חברי המועדון Executive Club נהנים גם מהטבות ייחודיות משתנות, כגון מבצע המיילים הנוכחי – התקף עד 18 בדצמבר – המעניק למעשה טיסה בונוס ללונדון או לאירופה על כל טיסה במחלקת עסקים ללונדון, או המבצע הבלעדי ללקוחות ישראכרט לטיסות ללונדון במחיר נמוך במיוחד.

מועדון הנוסע המתמיד של בריטיש איירווייס, The Executive Club, מציע דרגה חדשה: דרגת הברונזה.
• לדרגת הברונזה ניתן להגיע בחצי הנקודות שצריך לצבור על מנת לעלות לדרגת כסף .
• לרגל ההשקה – בונוס נקודות Avios מיוחד של 25% - כלומר, 1.25 נקודת Avios לכל מייל
• צ'ק-אין בדלפק מחלקת העסקים Club World
• בחירת מושב ללא תשלום שבעה ימים לפני הטיסה
• וכמובן – שירות אישי, הזמנת אוכל מועדף, אפליקציית האייפון/אנדרואיד המיוחדת למועדון, תגיות מזוודה אישיות, ושימוש בנקודות לטיסות בונוס, לשדרוגים וגם בבתי מלון ובסוכנויות השכרת רכב

מועדון לקוחות לעסקים, OnBusiness, שמאפשר לארגונים בינוניים וקטנים, המרבים לבצע טיסות עסקיות, לחסוך בהוצאות, ליהנות מצבירת נקודות ולממש אותן לכרטיסי טיסה חינם – וזאת בנוסף על צבירת המיילים האישית של העובדים החברים במועדון הנוסע המתמיד של בריטיש איירווייס Executive Club, אשר ימשיכו לצבור באופן אישי גם מיילים של בריטיש איירווייס וגם נקודות סטטוס במועדון, למימוש ככרטיסים והטבות אישיות.

מדי תקופה יוצאת החברה במבצע חדש – וכעת מציעה החברה לארגונים חדשים המצטרפים לתכנית בונוס של פי 3 נקודות על 6 הטיסות הראשונות שיבצעו בשנה הראשונה להצטרפותם לתכנית.

לחברות אשר כבר חברות בתכנית המיוחדת לעסקים מציעה בריטיש איירווייס הטבה אחרת: כל טיסה בכל מחלקה ב-8-1 סקטורים ללונדון עד 29 בפברואר 2012 מזכה את החברה בכפל נקודות.

בריטיש איירווייס – ההיבט הישראלי

חברת התעופה בריטיש איירווייס החלה את טיסותיה מלונדון לישראל עוד בשנת 1931, אז נקראה החברה "אימפיריאל איירווייס" .

קו התעופה מבריטניה לישראל היה חלק ממערך קווי התעופה למזרח הרחוק וימת הכנרת הייתה אז למנחת התעופה הימי ששימש את מטוסי החברה. מטוסי חברת התעופה היו למעשה סירות אוויריות אשר יכלו לנחות על מים או על קרקע מוצקה.



יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל


כיום, בריטיש איירווייס מפעילה שתי טיסות יומיות בקו תל אביב-לונדון. מאות אלפי לקוחות ישראליים חברים במועדון הלקוחות של בריטיש איירווייס, Executive Club.

לחברה שיתופי פעולה עם שתי חברות האשראי הגדולות בישראל, ישראכרט ואמריקן אקספרס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: