אא

מידרוג שינתה את הדרוג של כנפיים לשלילי

זאת בעקבות חדלות הפרעון של חברת האם של אמריקן איירליינס והתוצאות העסקיות של אל על. מדרוג: "תחזית הדירוג השלילית משקפת בעיקר את השחיקה, שעלולה להיווצר ברמת הנזילות, לרבות התקרבות לסף הנדרש בהתניות הפיננסיות של הקבוצה".

Shutterstock Shutterstock
חברת הדירוג מידרוג שינתה את אופק הדירוג של חברת כנפיים מיציבה לשלילית. זאת עקב חדלות הפרעון של חברת האם של אמריקן איירליינס והתוצאות העסקיות של אל על, חברת הבת של כנפיים.

האנליסטים של מידרוג מציינים כי אמריקן איירליינס מהווה לקוח מהותי של חברת גלובל כנפיים ליסינג בע"מ ומייצגת כ-18% מתרומת הכנסותיה. "בעוד שאנו מעריכים שהקבוצה תשכיל לעמוד ביחסים הפיננסיים שקבענו כמתאימים לדירוג הנוכחי, אנו מעט מוטרדים מהפגיעה הפוטנציאלית בפרופיל הנזילות בטווח הבינוני, ובעיקר בשחיקה, שעלולה להתפתח במרווח הקיים בחלק מההתניות הפיננסיות של גלובל במערכת הבנקאית. תחזית הדירוג השלילית משקפת בעיקר את השחיקה שעלולה להיווצר ברמת הנזילות, לרבות התקרבות לסף הנדרש בהתניות הפיננסיות של הקבוצה, וכן את הפגיעה במעמד העסקי של הקבוצה עקב הקשיים אליהם נקלע לקוח מהותי. שינוי תחזית לשלילית משקף בעיקר את השחיקה שעלולה להיווצר בנזילות של הקבוצה, ובעיקר התקרבות לסף התחתון הנדרש בחלק מההתניות הפיננסיות של הקבוצה מול המערכת הבנקאית".

כמו כן מציינים אנשי מידרוג כי העלייה ביחס המינוף של החברה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נבעה מירידה חדה בשווי השוק של אל על, ומוסיפים כי "בהתבסס על שווי השוק של אל על בממוצע על פני 24 חודשים אחרונים יחס המינוף הינו כ-51%. לחברה אמות מידה פיננסיות המתבססות בין השאר על שווי השוק של אל על. להערכתנו, מנגנון זה מחליש את הגמישות ומעלה את סיכון האשראי של החברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: