חברות התעופה הישראליות חוששות מהסכם השמיים הפתוחים
ראש מנהל התעופה ייפגש בשבוע הבא עם נציגי חברות התעופה הישראליות, כדי לתת להן תמונת מצב, מבחינת ההצטרפות של ישראל להסכם שמים פתוחים של האיחוד האירופאי. לפי גורמים רבים, ישראל תחתום על ההסכם שיפגע קשות בחברות התעופה הישראליות.
Shutterstock
בחברות התעופה הישראליות חוששים מאד מהאפשרות שישראל תחתום על הסכם שמים פתוחים עם האיחוד האירופאי. לפי גורמים המעורבים בעניין, ישראל תחתום בקרוב מאוד על הסכם ההצטרפות שיכלול התניות, שכביכול אמורות לשמור על חברות התעופה הישראליות, כמו שבמשך שלוש שנים, חברות התעופה האירופאיות לא יוכלו לטוס ישירות לישראל מהתחנה המרכזית שלהם. אך עם זאת, ידוע כי לחברות התעופה האירופאיות הגדולות יש לא מעט בסיסים מרכזיים, ואם ממקום מסוים הם לא יוכלו לטוס, אז לא תהיה להם בעיה לטוס ממקום אחר.
ביום חמישי הבא, גיורא רום אמור להיפגש עם ראשי חברות התעופה: אל על, ישראייר וארקיע ולדון איתן על ההסכם המתגבש.
גורמי תעופה סבורים כי ההסכם של ישראל עם האיחוד האירופאי סגור, בעוד גורמים אחרים סבורים כי לא הכול סגור ומוחלט.
ברור כי אם ישראל תצטרף להסכם, משמעות הדבר מבחינת שלושת חברות התעופה הישראליות היא, שהן לא תוכלנה להמשיך במתכונת הנוכחית שלהן, זה יחייב שינוי מבחינת החברות, ולא יהיה להן מנוס מפנייה לממונה על ההגבליים העסקיים לבקשת איחוד. גם בחברות התעופה יודעים כי הצטרפות ישראל להסכם השמים הפתוחים יצריך מבחינתן מהפכה בכל המתרחש אצלן.
ביום חמישי הבא, גיורא רום אמור להיפגש עם ראשי חברות התעופה: אל על, ישראייר וארקיע ולדון איתן על ההסכם המתגבש.
גורמי תעופה סבורים כי ההסכם של ישראל עם האיחוד האירופאי סגור, בעוד גורמים אחרים סבורים כי לא הכול סגור ומוחלט.
ברור כי אם ישראל תצטרף להסכם, משמעות הדבר מבחינת שלושת חברות התעופה הישראליות היא, שהן לא תוכלנה להמשיך במתכונת הנוכחית שלהן, זה יחייב שינוי מבחינת החברות, ולא יהיה להן מנוס מפנייה לממונה על ההגבליים העסקיים לבקשת איחוד. גם בחברות התעופה יודעים כי הצטרפות ישראל להסכם השמים הפתוחים יצריך מבחינתן מהפכה בכל המתרחש אצלן.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}