אא

ועדת הכלכלה בעד שדה תעופה בנבטים

בדיון שהתקיים הבוקר, העניקו חברי הוועדה חיזוק משמעותי למאבקם של עשרות ראשי רשויות להקים שדה תעופה בינ"ל באיזור נבטים בנגב. ח"כ אבישי ברוורמן: "ראש הממשלה צריך ללמוד מבן גוריון". משרד הביטחון הציע: "להגביר את העומס על נתב"ג עד אשר ייבנה שדה תעופה בים".

Shutterstock Shutterstock
"זוהי בשורה גדולה לתושבי הדרום. החזון של בן גוריון להפרחת הנגב צפוי להתגשם בקרוב" , הגיבו ראשי רשויות בדרום המנהלים מזה מספר חודשים מאבק ציבורי למען הקמת שדה תעופה בינ"ל משלים באיזור נבטים.

הדיון בוועדת הכלכלה הבוקר, התאפיין בתמיכה גורפת של חברי הכנסת בהקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג באיזור נבטים שבנגב. ח"כ אבישי ברוורמן קרא לשר הביטחון לקבל החלטה ברורה ואמר: "קבל את ההחלטה האמיצה להקים שדה תעופה בנבטים. על ראש הממשלה ללמוד מבן גוריון מהו חזון פיתוח הנגב". גם ח"כ אורי אריאל הביע תמיכה ברורה בנבטים כמיקום המועדף להקמת השדה: "יש לקבל החלטה להקים את השדה המשלים בנבטים ויש לעשות זאת בהקדם", אמר.

מי שהפתיע היה נציג משרד הביטחון שהציג את עמדת המשרד לפיה יש להקים שדה תעופה על אי לחופי ישראל, ועד שזה יוקם, יש להגדיל את הקיבולת של נתב"ג. לדבריו, משרד הביטחון מתנגד להקמת שדה תעופה בנבטים בשל פגיעה באינטרסים הביטחוניים של ישראל, אך הוא סירב להרחיב.

בחודשים האחרונים מנהלים כמה עשרות ראשי מאבק ציבורי להקמת שדה תעופה בנבטים, תחת הסיסמה: ברק, תן לנגב להמריא. סיגל מורן, ראש מועצת רמת נגב ממובילת פורום ראשי הרשויות, אמרה: "הנה ההזדמנות של אהוד ברק להעניק לנגב חכות במקום דגיגונים. אני מאד מקווה שלא יפסח על הזדמנות זו".

השלב הבא בדרך אל ההכרעה עובר אל הממשלה שאמורה בקרוב לקבל החלטה סופית בנושא. "כמיליון וחצי תושבי הנגב והדרום ובראשם עשרות ראשי רשויות ומועצות קוראים לממשלה להורות על הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים בנגב ולא כפי שרוצה שר הביטחון באיזור מגידו בעמק יזרעאל", אמר שמוליק ריפמן, יו"ר מרכז המועצות האזוריות.

לאחרונה חתמו עשרות ראשי רשויות על עצומה שתילח בקרוב לראש הממשלה ולנשיא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: