אא

איבריה דוחה את ביטול העמלה ל-1 באפריל

במכתב לסוכני הנסיעות מבקשת החברה הספרדית לקבל מהם הודעה עד 31.3.2012, אם הם מתנגדים ובכך מבטלים את הקשר המסחרי עם החברה. אי קבלת הודעה של הסוכן משמעה המעשי הוא הסכמה לביטול העמלה.

Shutterstock Shutterstock

במכתב לסוכני הנסיעות מציינת איבריה, חברת התעופה הלאומית של ספרד, כי כבר ביוני 2011 התריאה בפני סוכני הנסיעות על כוונתה לבטל את העמלה בתחילת 2012, וזאת עפ"י כללי יאט"א ובהתאם להחלטת בית המשפט בתביעת ההתאחדות נגד בריטיש איירווייס.


בהמשך לפסק הדין של בית המשפט מתחילת החודש, בעניין תביעת ההתאחדות נגד לופטהנזה וסוויס, החליטה איבריה לדחות את מועד ביטול העמלה בשלושה חודשים ולספק לסוכנים ארכה נוספת להיערכות.


איבריה מתנה את המשך ההתקשרות עם סוכני הנסיעות בהסכמתם לשינוי העמלה, ומבקשת לקבל מהם הודעה עד 31.3.2012, אם הם מתנגדים לשינוי ובכך מבטלים את הקשר המסחרי עם החברה. אי קבלת הודעה של הסוכן משמעה המעשי הוא אופן התקשרות חדש והסכמה לביטול העמלה.


יצויין כי למרות הודעתה של החברה על התנהלות עפ"י הכללים המקובלים, התאחדות סוכני הנסיעות מתכוונת לכלול את איבריה בתביעה, שהיא עומדת להגיש נגד חברות התעופה, שביטלו באופן חד צדדי את העמלה.

בתוך כך, בהמשך לפרסום על כך שאיבריה דורשת מהסוכנים לוותר על קיום פסק הדין בנוגע לתשלום העמלה ועל כך שהחברה מאיימת על הסוכנים כי מי שלא יסכים לוותר לחברה על תשלום לא יהיו לו יחסי עבודה, עו"ד יאיר גרין, המייצג את חברת איבריה מבהיר כי :"שולחתי מבקשת להבהיר שהיא אינה נוקטת לשון איומים בכלל ועל סוכני הנסיעות בפרט. אלא מממשת את זכותה הקנויה לה בסעיף 13 בהחלטה 824 לכללי יאט"א על פיה היא רשאית  להביא את ההתקשרות עם סוכני הנסיעות לכלל סיום בכל עת, ובהודעה מראש שתקפה לכל הפחות חודש שלאחר החודש שבו ניתנה ההודעה. אם אין באמור די, הרי שעל פי סעיף 10.1 בהחלטה 800 של כללי יאט"א, רשאית שולחתי להודיע לסוכני הנסיעות על שינוי בתגמול המשולם, ומומלץ שההודעה תינתן פרז זמן מראש. מכאן ששולחתי אינה מאיימת על סוכני הנסיעות, לא כל שכן מבקשת שיוותרו לה על העמלה".


עו"ד גרין מציין אף כי: "שולחתי אף מבקשת להבהיר שהודעתה באה בהמשך למגמה הגלובלית בענף התעופה הבינלאומי של הפחתת העמלה וביטולה, וסוכני הנסיעות אינם זרים להתנהלות זו אצל מובילים אוויריים זרים אחרים הפועלים בישראל כגון: בריטיש איירוויס, לופטהנזה, סוויס, אליטליה, אייר פרנס וקלמ אשר כבר לפני שלוש שנים ביטלו לחלוטין את עמלת הסוכן בישראל. במובן זה ניתן לומר ששולחתי רק עשתה חסד עם סוכנויות הנסיעות בישראל שעה שלא מימשה את זכותה לשנות את עמלת הסוכן על פי הסכם יאט"א, כבר אז".



 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: