אא

המטה להקמת נמל"ת שני בנבטים שיגר מכתב לראה"מ

"אנו קוראים לממשלת ישראל לגלות חזון ומעוף ולקבל החלטה אמיצה שתגשים הלכה למעשה את מדיניות ממשלות ישראל לדורותיהן לפיתוח הנגב".

Shutterstock Shutterstock
מטה המאבק להקמת שדה תעופה בינלאומי שני בנבטים המונה עשרות ראשי רשויות מרחבי הארץ, שיגר היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הם דורשים להיפגש עימו בהקדם על מנת לקדם מולו קבלת החלטה להקים את השדה בנבטים. "אדוני ראש הממשלה, בפעילותך הציבורית מזה שנים רבות במנהיגות הציבורית קיבלת החלטות משמעותיות גדולות לעתיד ישראל, ההחלטה הנוכחית הנה בקטגוריה זו. ערב ההכרעה הגורלית, אנו מבקשים להגיע אליך לפגישה דחופה בנושא", לשון המכתב.

כמיליון וחצי תושבי הנגב והדרום ובראשם עשרות ראשי רשויות ומועצות בישראל פתחו במאבק ציבורי נרחב למען הקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף באזור נבטים בנגב ולא כפי שרוצה שר הביטחון באזור מגידו בעמק יזרעאל. המאבק הציבורי יתנהל תחת הקריאה: ברק, תן לנגב להמריא!

בשנת 2004 קיבלה הממשלה החלטה להקים שדה תעופה בינלאומי נוסף ובקרוב יצטרכו השרים וראש הממשלה להכריע בין שתי חלופות: מגידו שבעמק יזרעאל ונבטים בדרום.

בניגוד לפגיעה הקשה בסביבה ובתושבים בעמק יזרעאל וההתנגדות העזה של ראשי המועצות והתושבים בצפון, הרי שכל התנאים להקמת נמל תעופה בינלאומי אזרחי בנבטים כבר קיימים ובכללם התשתית התכנונית, התעופתית והתחבורתית, זאת בנוסף לרצון העז של תושבי הנגב, של כל ראשי הרשויות בדרום ושל כל הארגונים החברתיים והסביבתיים.

נמל תעופה בינלאומי הינו ממחוללי הפיתוח הגדולים בעולם וביחד עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב ופיתוח תשתיות התחבורה בעשור האחרון, רק טבעי ומתבקש ששדה התעופה יוקם בנבטים ויהפוך את הנגב לעוגן כלכלי, תיירותי ומסחרי.

בתוך כך, נפגשו בסוף השבוע כ-20 צעירים מרחבי הנגב לצילום משותף. הצעירים התחפשו לדוד בן גוריון ועמדו על הראש, תחת הסיסמא - גם אם יתהפך העולם יוקם כאן, בנבטים, נמל"ת. את הצילומים אם שלחו לשר הביטחון אהוד ברק. הצעירים, חברי 'פרלמנט צעירי הנגב' מהווים גרעין קשה של צעירים בגילאים 23-35 שהגיעו מכל חבלי הארץ ומתגוררים ב-14 ישובים וקהילות בדרום. הצעירים הם שילוב ייחודי של יהודים ובדואים, חילוניים ודתיים. מטרתם - לפעול מול מקבלי ההחלטות על מנת לקדם את הנגב ולפתח אותו. הפרלמנט הצעיר שמע על החלטת הממשלה הצפויה לגבי הקמת נמל תעופה והדיון הסוער לגבי מיקומו הצפוי, והחליט להתגייס על מנת להשפיע על קבלת החלטה להקים את השדה בנבטים.

אליעד מלול, בן 27: "נולדתי בדימונה וקיבלתי החלטה להישאר כאן בגלל שאני אוהב את המקום ומאמין בו ובעיקר חושב שאם לא נתגייס לקידום הנגב- המצב רק יחמיר. ההזדמנות שעומדת פה על הפרק תאפשר לעוד צעירים נוספים לבחור בנגב כביתם. הבעיה המרכזית שגורמת לצעירים לעזוב זה המחסור בתעסוקה מגוונת ואיכותית". "אנחנו כאן כי אנחנו אוהבים את הנגב ומאמינים בפוטנציאל שיש בו. מעבר לרצון האישי שלנו לחיות באזור המדהים הזה אנחנו גם מאמינים שיש לו חשיבות לאומית לעתיד המדינה. באנו לחיות כאן, לעבוד כאן, ופה לבנות את ביתנו", אומרת גילה מנביץ , שעברה מקריית שמונה לרמת הנגב לפני כחמש שנים.


צילום: אליעד מלול ואילן גרינברג.



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: