אא

הכנסת מבקשת להפחית את מחיר אגרת הטיס לנכים

ח"כ יצחק וקנין, למשרד התחבורה ורת"א: "הפחיתו ב-50% את האגרה על נכים שמבקשים להוציא רישיון טיסה, דאייה או צניחה".

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום תיקונים לתקנות הטיס העוסקות באגרות רישום, רישוי ותיעוד. התיקונים הוגשו לאישור הוועדה במסגרת שורה של שינויים הנדרשים בעקבות אישור חוק הטיס החדש, שמאחורי קידומו בוועדה עמד ח"כ יצחק וקנין.

ח"כ וקנין, שעמד גם היום בראשות הישיבה, התבקש לאשר תקנה הקובעת כי נכים או בעלי מוגבלויות המבקשים להוציא רישיון טיסה, דאייה או אפילו צניחה ידרשו לעבור בדיקת כשירות רפואית על מנת להוכיח שהמיומנויות המקצועיות שלהם מאפשרות לתת להם את הרישיון שביקשו. ח"כ וקנין דרש ממשרד התחבורה ומרשות התעופה האזרחית למצוא את הדרך על מנת להקל על נכים להשתלב בתחום ולתת להם הנחה של 50% באגרה.

עו"ד רון חלפון מהלשכה המשפטית של משרד התחבורה הסביר כי האגרה הייתה נהוגה עד שנת 2009 ומאז נשמטה, ולכן המשרד ורת"א מבקשים לחדש את גבייתה. לדבריו, הדבר נדרש למשל במקרה של עיוורון צבעים, שאז נדרש ממי שמבקש רישיון טיס להוכיח שיש לו מיומנויות מספיק גבוהות כך שעיוורון הצבעים אינו מגבלה מבחינתו. עו"ד חלפון הסביר כי לרוב הבדיקות הללו נעשות בזמן טיסה ולכן האגרה בגינן גבוהה וביקש לקבוע אותה על 820 שקלים.

מנכ"ל קלוב התעופה, עמרי טלמון, אמר כי לבדיקות אין ערך כלכלי גדול לרת"א, שכן מעטים מבקשים לבצע אותן. עם זאת הוא הוסיף כי מדובר בנושא ערכי של ניסיון לפתח תוכניות לקידום ושילוב נכים ומוגבלים בטיסה, דאייה וצניחה. "מקרה של עיוורון צבעים זה גבולי, אבל במקרה של נכים ומוגבלים זה לא ערכי לדרוש מהם אגרה".

ח"כ וקנין הסכים כי אין צורך לשנות את המצב באשר לעיוורון צבעים, אך אמר כי הוא מבקש לקבוע הנחה של 50% מהאגרה לאנשים שיש להם מעל ל-50% נכות. "גם אם יהיו 10 נכים כאלה בשנה שיבצעו את הבדיקה זה עדיין לא יהיה נטל כספי כבד על רת"א", אמר ח"כ וקנין. הוא אישר אמנם בשלב ראשון את התקנה ללא התיקון, אך דרש ממשרד התחבורה ומרת"א למצוא את הדרך שתאפשר לאותם נכים שיהיו מעוניינים לטוס, לדאות או לצנוח לקבל את אותה הנחה של 50%.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: