אא

אל על צריכה מזומנים: מוכרת וחוכרת בחזרה מנועים בריבית של עד 14% בשנה

החברה מוכרת שני מנועים לחברה בינלאומית ותחכור אותם בחזרה לתקופה של 7 שנים. החברה: "חלק ממדיניות החברה לביצוע רציונליזציה של צי המטוסים ומלאי ציוד טיסה, נועדה לשפר את תזרים המזומנים של החברה בעיתוי הנוכחי".

Shutterstock Shutterstock
חברת אל על דיווחה על כך שהיא חתמה על הסכם, לפיו היא מוכרת שני מנועים מסוג CFM56-7B, משנות ייצור 1998 ו-2000 לחברה בינלאומית, העוסקת בהחכרת מנועים, תמורת סך של 13-14 מיליון דולר. בנוסף, במסגרת ההסכם אל על תחכור את המנועים חזרה מהרוכשת לתקופה של 7 שנים. אל על תשלם לחברה החוכרת, לרבות הפקדת רזרבות לשיפוץ בגין פעילות המנועים בתקופת החכירה, ריבית שתנוע בין 0.75% -1.2% לחודש . אל על אף קיבלה אופציה להארכת תקופת החכירה בשתי תקופות נוספות, בנות שלוש שנים ושנתיים.

באל על מציינים כי השלמת העסקה היא: "חלק ממדיניות החברה לביצוע רציונליזציה של צי המטוסים ומלאי ציוד טיסה אשר בבעלותה באופן אשר יבטיח את מועד הוצאתם משירות בעתיד, ונועדה לשפר את תזרים המזומנים של החברה בעיתוי הנוכחי".

בגין עסקה זו אל על צפויה לרשום רווח הון בסך של כ-9 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לרבעון הנוכחי. יחד עם זאת בחברה מציינים עוד, כי אל על צפויה לרשום הוצאה בסדר גודל דומה במהלך 2012, כתוצאה מיישום פעולות להוצאת ציוד טיסה ישן, חלפים ועודפי ציוד. זאת כאשר סכומי ההוצאה עדיין לא מדויקים, מאחר והעסקאות עדיין בבחינה וטרם גובשו באופן מחייב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: