אא

שר התחבורה שוקל שוב את הסכם "השמים הפתוחים": הורה לבחון את השלכות ההסכם

בעקבות הפגישות עם ראשי אל על וישראייר והודעת ההסתדרות על השבתת חברות התעופה הישראליות החל מה-13 במרץ הורה השר לאנשי רת"א שלא לחתום על ההסכם בטרם יבחן את השפעתו על חוסנן של חברות התעופה הישראליות ועל יכולת התפקוד שלהן.

Shutterstock Shutterstock

ההסתדרות הכריזה היום כי סכסוך העבודה בחברות התעופה הישראליות ייכנס לתוקף החל ב-13 במרץ. קרי. מיום זה ההסתדרות תוכל להשבית את חברות התעופה: אל על, ארקיע וישראייר. יו"ר אגף התחבורה בהסתדרות הודיע היום בכתב לחברות על סכסוך העבודה בעקבות הסכם השמיים הפתוחים.
בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ וגורמים תעופתיים שונים נפגשו היום עם ראשי אל על וישראייר, כאשר ראשי חברת ארקיע, שלא נמצאים בישראל, נעדרו מן הפגישה.
לפני הפגישה נועד השר כץ עם מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, לפגישה בארבע עיניים. השר כץ אמר למשתתפים בפגישה כי הוא יעשה הכל כדי לא לפגוע בחברות התעופה הישראליות. לפי הידוע, ראשי חברת אל על יצאו הפעם בתחושה יותר טובה מן הפגישה מאשר בפעמים קודמות.
השר כץ שאל את היועציים המשפטיים, אם חתימה על על מזכר הבנות להסכם השמיים הפתוחים מול האיחוד האירופי מחייבת את מדינת ישראל, והתשובה לכך הייתה חיובית. לכן, לפי גורמים שונים, השר כץ אמר לראש מינהל התעופה האזרחית, גיורא רום, שלא לחתום על ההסכם ב-20 במרץ בפגישה בבריסל, לפני שבמשרד יראו שוב את ההסכם על כל סעיפיו.


"כשר תחבורה יש לי אחריות להבטחת חוסנן של חברות התעופה הישראליות. כך נהגתי בהחלטה לאשר לחברת אל על לבצע טיסות סדירות לאילת לצד חברות ארקיע וישראייר וכך אני מתכוון לנהוג גם בסוגיית השמיים הפתוחים", אמר השר כץ. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: