אא

ירידה של 86% ברווח חברות התעופה האמריקאיות בשנת 2011

אחת עשרה חברות תעופה אמריקאיות פרסמו את דוחותיהן הכספיים לשנת 2011 בהן מסתמן רווח נקי של 390 מיליון דולרים לכל החברות. ירידה של 86% לעומת 2010 בה הציגו רווח של 2.7 מיליארדי דולרים.

Shutterstock Shutterstock
חברות התעופה האמריקאיות פרסמו את התוצאות הכספיות שלהן לשנת 2011.

תוצאות אלו אינן כוללות את חברת אמריקן אירליינס, הנמצאת בהליכי הגנה מפני פשיטת רגל. זו לבדה הציגה הפסד בגובה 2 מיליארדי דולרים לשנת 2011.

הנקודה המעניינת בדיווחים היא שולי הרווח הנקי של אותן 11 חברות תעופה, העומדת על 0.3% - ירידה של 1.9 נקודות משנת 2010, בה עמדו שולי הרווח הנקי על 2%.

יש לציין שרמת ההוצאות של אותן החברות עולה בקצב מהיר מקצב הגידול בהכנסות. בשנת 2011 עמד הגידול בהוצאות על 15.5% לעומת הגידול בהכנסות שעמד על 12.6%.

ניתן להעריך שבמידה והעליה במחירי הדלקים תמשיך בקצב המהיר של השבועות האחרונים, שנת 2012 תסתיים בהפסדים, אשר בחלק מהחברות יהיו ניכרים וזאת למרות ההתייעלות הרבה, החלפת ציוד מיושן בציוד חדיש חסכוני בצריכת הדלק וצמצום היצעי המושבים.

ההערכה היא שמחירי הטיסות יועלו בצמוד לניסיונות התייעלות נוספים, צמצום קווי תעופה, סגירת קווים לא רווחיים וכמובן בחינה של מיזוגים והעמקת שיתופי פעולה בין החברות באמצעות הסכמי קוד-שייר למרות התחרות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: