אא

חברת התעופה האסייתית MALAYSIA AIRLINES נקלעה למשבר כלכלי

נראה שהמשבר המעמיק בתעופה העולמית אינו פוסח גם על דרום מזרח אסיה. חברת התעופה המלזית, שנחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם, סיימה את שנת 2011 עם הפסד בסך 836 מיליון דולר. יו"ר החברה: 'החברה במשבר'.

Shutterstock Shutterstock
חברת התעופה האסייתית Malaysia Airlines מתארת את שנת 2012 כ'שנה מאתגרת', בעיקר לאור ההתייקרות העולמית במחירי הדלק.

החברה דיווחה על הפסד של 427 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011, אשר מביא אותה להפסד שנתי בסך 836 מיליון דולר בגין שנת 2011. יו'ר החברה, מוחמד נור מוחמד יוסוף, ציין בדבריו כי 'התוצאות שהציגה החברה אינן נעימות לעין. החברה במשבר'.

בשנת 2011 חברת התעופה Malaysia Airlines קיצצה בפעילות, בעיקר ליעדים שונים באירופה, דרום אפריקה, המזרח התיכון ואסיה. החברה סובלת מתחרות באסיה ובשוק הבית שלה, שנשלט על ידי חברת ה-Low Cost 'אייר אסיה' המצליחה, שבסיסה במלזיה.

חברת Malaysia Airlines הוקמה בשנת 1947. צי המטוסים שלה כולל 108 מטוסים ועוד 53 מטוסים בהזמנה. כמו כן לחברה אופציה לרכישת 20 מטוסים נוספים.

החברה המלזית, שנחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם ומצוינת במדד SKYTRAX כחברה בעלת דירוג 5 כוכבים, צפויה להצטרף לברית התעופה הגלובאלית ONE WORLD במהלך שנת 2012.

יש לציין כי מלזיה איירליינס היא חברת התעופה השנייה בברית ONE WORLD, אשר מדווחת כי נקלעה למשבר, לאחר שלפני מספר שבועות מאלב ההונגרית, שגם היא חברה באותה ברית, הפסיקה את פעילותה.

נראה שהמשבר המעמיק בתעופה העולמית אינו פוסח על דרום מזרח אסיה, שהיה עד כה מוקד לפעילות תעופתית ענפה ועיקר הגידול בתחום רכישת מטוסי נוסעים בעולם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: