אא

להיות מנהלת אישה - מנהלות חברות תעופה

לרגל יום האישה הבינלאומי פנינו אל מנהלות של חברות תעופה בארץ כמו: רות בן צור, מנהלת אייר קנדה בישראל ודבורה ברוכשטיין, מנהלת רויאל ג'ורדניאן בישראל ושאלנו אותן על הרגשתן האישית והמקצועית בתפקיד הניהול.

Shutterstock Shutterstock
לרגל יום האישה הבינלאומי פנינו אל מנהלות של חברות תעופה בארץ ושאלנו אותן על הרגשתן האישית והמקצועית בתפקיד הניהול.

להלן השאלות שהפנינו אליהן:
1. להיות מנהלת אישה - יתרון או חיסרון?
2. את מרגישה שאת עדיין צריכה להוכיח את עצמך?
3. את מרגישה ששופטים אותך אחרת מאשר לו היית גבר?
4. עובדת היותך אישה גורמת לסגנון ניהול ייחודי מבחינתך?
5. מי השפיע על הקריירה שלך במיוחד?


רות בן צור, מנהלת אייר קנדה בישראל

"נקודת הראות הנשית, יש בה גם היבט אנושי עם הרבה סבלנות, רגישות והתחשבות"

1. להיות מנהלת אישה – יתרון.
2. אני מאמינה שכל מנהל ולא משנה אם הוא גבר או אשה, חייב לבדוק עצמו באופן שוטף, ללא קשר למספר שנות הוותק שלו או לתפקיד בו הוא מכהן. ולכן, גם היום לאחר 15 שנות ותק, אני ממשיכה להשקיע בעבודתי כאילו הייתה זו שנתי הראשונה. הענף בו אנו פועלים הוא עתיר באתגרים ומצבים בלתי נצפים ודינאמיים, ולכן מחייבים גישה רצינית ויכולת מתן מענה למצבים משתנים ובאופן שוטף. אם כך, התשובה לשאלתך היא חיובית, שכן כל יום אני אמורה להיות מרוצה מפעולותיי.
3. אינני סבורה כך. אם השאלה היא לגבי ההתייחסות של חברת התעופה בה אני מועסקת, הרי שהתשובה לחלוטין שלילית, שכן חברת התעופה מתייחסת למנהליה באופן ענייני ומקצועי ללא הבחנה של מין, צבע, דת וגזע. זאת ועוד, בשל היותה חברה בינלאומית חובקת עולם, הן המנהלים והן העובדים מייצגים קשת רחבה של אנשים, עמים, מנהגים ותרבויות.
4. אני מאמינה כי נקודת הראות הנשית יש בה מלבד ההיבט הניהולי גם היבט אנושי עם הרבה סבלנות, רגישות והתחשבות בסביבה המיידית והרחוקה יותר.
5. מספר מנהלים בכירים אשר אותם אני יכולה לכנות "מנטורים" שלי, שהגיעו הן מהתחום הפוליטי, משירות המדינה ומהחברה בה אני עובדת.


דבורה ברוכשטיין, מנהלת רויאל ג'ורדניאן בישראל

"אין הנחות ואת צריכה להוכיח את עצמך"

1. להיות מנהלת אישה - לא נראה לי שזה יתרון.
2. אין הנחות ואת צריכה להוכיח את עצמך ולהביא כל הזמן נוסעים ורווח. אנחנו חברה קטנה ואין לנו תקציב גדול לפרסום, אך העובדים מאד מיומנים והשירות במשרדנו מעולה. תמיד אנחנו מוצאים
פתרונות לשביעות רצונם של הסוכנים.
3. אני לא מרגישה ששופטים אותי אחרת מאשר לו הייתי גבר.
4. עובדת היותי אשה אינה גורמת לסגנון ניהול ייחודי. לכל מנהל, או מנהלת, לא משנה, חייב להיות בטחון עצמי. אנחנו נמצאים בין 5 התחנות הגדולות של רויאל ג'ורדניאן, אם זה ברווח ואם זה בהגעה לתקציב.
5. המשפחה מאד מפרגנת ודוחפת.


אסתר קסטיאל, מנהלת יו.אס.איירווייס בישראל

"לא פעם ישנה תחושה שאני נשפטת עוד לפני שדעתי נשמעה"

1. אני לא מרגישה שיש חיסרון או יתרון בהיותי מנהלת אישה. לדעתי מה שחשוב זה כישוריו ויכולותיו של המנהל.
2. אצלנו בחברה אין הבדל בן גבר או אישה. אינני מרגישה כי היחס אלי שונה משאר חבריי הגברים, שמאיישים תפקיד כשלי. אומנם עלי להוכיח את עצמי ולהיות עם היד על הדופק באופן קבוע, שהרי ההצלחה שלי נמדדת אך ורק על פי התוצאות, הצלחת הקו לפילדלפיה.
3. בתוך החברה שלנו בהחלט לא. כולם נמדדים ע"פ אותם קריטריונים, אולם בענף התעופה/תיירות לפעמים כן. עדין רוב העמדות הבכירות מאוישות ע"י גברים והם נוטים לספקנות כאשר הם רואים אישה ועוד צעירה. לא פעם ישנה תחושה שאני נשפטת עוד לפני שדעתי נשמעה.
4. מה שמאפיין את דרך הניהול שלי היא שקיפות מוחלטת ושיתוף מלא של העובדים ע"מ לגייס את כולם למטרה משותפת אחת. אינני פוחדת לומר מה שעל ליבי, כל עוד זה נעשה בנימוס ובצורה בונה. אני מקבלת ביקורת בונה, מפיקה לקחים ומיישמת אותם. אינני מונעת ע"י אגו ולכן אין לי חשש לפרגן לעובדים שלי ולחשוף אותם לדרגים בכירים בחברה. אני בן אדם חיובי מאד מטבעי ומאמינה שאפשר למצוא תמיד את הדרך לשיתוף פעולה בתוך האירגון ועם לקוחותינו.
5. אני כבר למעלה מ-15 שנה בתחום התעופה. במשך השנים צברתי ניסיון ונחשפתי למצבים שונים ומגוונים שעיצבו אותי ואת דרך העבודה שלי כיום. כמו כן הושפעתי רבות מאימי, אישה שאפתנית מאד עם מוסר עבודה מאד גבוה, שמעולם לא מוותרת ותמיד נשארת אופטימית.


ויויאן דל מאס , מנכ"לית אייר פראנס KLM ישראל

"מצפים מאישה יותר מאשר מגבר"
1. להיות מנהלת אישה - זה תענוג.
2. כן, אני מרגישה שאני עדיין צריכה להוכיח, בעיקר לעצמי.
3. כן, מצפים מאישה יותר מאשר מגבר.
4. שאלה זו אמורה להיענות על ידי הצוות. לעניות דעתי, לכל מנהל יש סגנון אישי ללא קשר באם הוא גבר או אישה.
5. שני אנשים השפיעו על הקריירה שלי: אחת מהן הייתה סבתא רבא שלי, שחיה בדרום איטליה והייתה אישיות משמעותית בחיי, אישה מיוחדת במינה, חזקת אופי, אך גם מתקדמת בדעותיה ומודרנית. והשני היה הבוס הראשון שלי בשם ברנרד מורל, שבטח בי ושלח אותי לתפקיד כמנהלת הראשונה, שייצגה את אייר פראנס וניהלה את משרדיה מעבר לים.


אסתי הרשקוביץ, מנהלת דלתא איירליינס בישראל

"לא פעם נשאלת השאלה: האם את דיילת?"
1. להיות מנהלת אישה - יתרון. יש יתרון בנושא יחסי האנוש, הרגישות הניהולית והעסקית, וכן יכולת מולטי טסקינג של ביצוע מספר משימות במקביל.
2. אכן, כל יום מחדש.
3. מרגישה שתמיד צריכה לעבור את המחסום של היותי אישה בעולם של גברים. לא פעם נשאלת השאלה: האם את דיילת?
4. מתנהלת עם יותר רגישות עסקית וניהולית ותשומת לב רבה יותר ליחסי אנוש.
5. בעלי ומשפחתי, שתומכים בי ודוחפים אותי במקביל. מאחורי כל אישה מצליחה חייב להיות גבר תומך.


יעל קטן, מנהלת בריטיש איירווייס בישראל

"If you can dream it, you can do it"

1. באופן כללי אני לא חושבת שיש הבדל בין גבר לאשה בנושא ניהול. אני מאמינה שהכל עניין של אופי. כך שאני לא חושבת שהשגתי יותר או פחות דברים מעצם היותי אישה, אלא רק בזכות עבודה קשה ורצון להצליח.
2. בכל יום ישנם אתגרים חדשים שצריך להתמודד עמם ואני מאמינה שזה נכון לכולנו .ובלי קשר, חשוב לי באופן אישי להצליח באתגרים השונים שניצבים מולי ושאני בוחרת להציב לעצמי.
3. אני רק יכולה לקוות שלא.
4 . אני מאמינה שסגנון הניהול של כל מנהל או מנהלת הינו אינדיווידואלי ונובע מהאופי של אותו אדם. מנהלים ומנהלות טובים יודעים כיצד לשלב את יכולותיהם האישיות במציאות הניהולית, לטובת העסק והכלל.
5 . הורי והחינוך שקיבלתי בבית: לדבוק במטרות - אין דבר העומד בפני הרצון, להיות כנים ואמיתיים, וקודם כל, להיות בן אדם ולכבד את הזולת. מוטו נוסף שלפיו אני חיה ומאמינה בו מאוד, הוא של לא אחר מוולט דיסני: "If you can dream it, you can do it".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: