אא

טיירי אנטירורי: חברות התעופה מהמפרץ בלתי ניתנות לעצירה

מי ששימש עד לפני כחצי שנה כסגן נשיא בכיר למכירות נוסעים של קבוצת לופטהנזה וכיום משמש בתפקיד מקביל בחברת התעופה EMIRATES, בראיון לרויטרס, מעביר ביקורת על חברות התעופה האירופאיות, ממשלות אירופה ועל הפוליטיקאים.

Shutterstock Shutterstock
טיירי אנטירורי הצרפתי היה אמור לקבל בסוף שנת 2011 את תפקיד מנכ"ל אוסטריאן איירליינס וימים ספורים לפני כניסתו לתפקיד הודיע על כוונתו לפרוש מקבוצת לופטהנזה.

אנטירורי מציג את ה'אני מאמין' שלו, בראיון שהעניק אתמול לרויטרס. לדבריו חברות התעופה מהמפרץ נמצאות בנקודת זינוק לעומת חברות התעופה האירופאיות, שרובן הגדול מפסידות כספים רבים. 'אני חושב שמיקומנו הגיאוגרפי, איכות המוצר ורשת קווי התעופה, אותן אנו מציעים, מאפשרים לנו לחזק את מעמדנו בתעשיית התעופה העולמית'.

אנטירורי פוסל את האפשרות שחברת 'אמיראטס' תכנס כמשקיעה באחת מחברות התעופה האירופאיות הגדולות או תצטרף לאחת משלושת בריתות התעופה הגלובאליות.

יש לציין שבחודש דצמבר האחרון המתחרה המרכזית של 'אמיראטס', חברת התעופה EITIHAD, רכשה 30% מחברת התעופה השניה בגודלה בגרמניה, AIR BERLIN. מעבר לרכישה זו מסתמן שחברת EITIHAD מעונינת להגדיל את נוכחותה באירופה, באמצעות רכישות נוספות ובאחרונה דווח שהחברה התענינה ברכישת חלקה של ממשלת אירלנד בחברת התעופה Aer Lingus .

'אנו מעדיפים להשען על המוצר שלנו ולכן אנו מעדיפים לרכוש מטוסים ולא חברות תעופה', אומר אנטירורי.'אנו לא מאבדים זמן בדיונים מול הבריתות השונות, שאינן מצליחות להיות ברורות ללקוחות. הבריתות טוענות שהלקוחות לא ירגישו בהבדלים בטיסה בין החברות השונות בברית זו או אחרת. הן טוענות ל- Seamless Travel ואילו בפועל הן מציעות Seamless Trouble'.

'התעופה בדובאי הוכרזה כתעשייה אסטרטגית לפני כעשרים שנה. באירופה לעומת זאת, זו אינה תעשיה אסטרטגית והתעופה אינה חשובה לפוליטיקאים על מנת לנצח בבחירות. זו הסיבה שהלובינג של חברות התעופה האירופאיות אינו נשמע, השקעות נחסמות, מיסים והיטלים על חברות התעופה עולים ולחברות אין די כסף להצטייד במטוסים חדישים וחברות התעופה מקצצות בשירותים, שהן נותנות ללקוחותיהן'.

החידושים בתעופה העולמית, בעיקר בציוד החדיש , הביאו את האפשרות לחבר את רוב העולם עם מדינות המפרץ בטיסות ישירות. כתוצאה מההשקעה המאסיבית בציי המטוסים ובמקביל בתשתיות שדות התעופה במפרץ האיזור הופך ל-HUB ענקי, המחבר את אסיה עם אירופה וצפון אמריקה. ברור שתנועה אווירית זו מוסטת בעיקר מאירופה, ששימשה בעבר כנקודת החיבור בין יבשת אסיה ליבשת אמריקה.

'אינך יכול לעצור את חברות התעופה מהמפרץ, מכיוון שהן ממוקמות במרכז העולם. יש להן את התשתיות הטובות ביותר והן לעולם אינן חוסכות כסף על המוצר. זהו הבדל גדול לעומת אירופה. שם אין אסטרטגיה ובגלל זה חברות התעופה שם נאלצות להוריד את רמת המוצר, התשתיות וציי המטוסים מתיישנים.'

היטל פליטת הגזים של האיחוד האירופאי זוכה גם הוא להתייחסות ביקורתית של אנטירורי. לדבריו עלות היטל פליטת הגזים של האיחוד האירופאי יעלה לחברת 'אמיראטס' 40 מיליון אירו בשנת 2012. על פי התחזיות, סכום זה יגדל בשנת 2020 לחצי מיליארד אירו וברור שיביא לייקור כרטיסי הטיסה.

אמיראטס נמצאת במערכה על מנת לאפשר לה יותר טיסות לגרמניה – שוק התיירות המרכזי באירופה ואחד החשובים בעולם. זו אינה המדינה היחידה. גם בקנדה מתנהל מאבק דומה.

אמיראטס בחרה בסלון האווירי בעיר ברלין בשנת 2010 על מנת להודיע על הזמנת 32 איירבס 380 נוספים. זו כנראה לא היתה הכרזה מקרית. ידוע שאיירבס הינו מעסיק חשוב ביותר בגרמניה והזמנה בסדר גודל כזה היתה אמורה להקל על אמיראטס לקבל את זכויות הטייס הנוספות אך זה לא הוכיח עצמו עד כה. 'אנו מבינים שממשלות צריכות זמן על מנת לחשוב. אנו סבלניים. אני משוכנע שפתרון יימצא', אומר אנטירורי.

אמיראטס הינה הרוכש הגדול בעולם של מטוסי איירבס 380, עם 90 מטוסים בהזמנה כמו גם של מטוסי בואינג 777.

חברות התעופה האירופאיות מאשימות את 'אמיראטס' וחברות תעופה אחרות מהמפרץ הפרסי, שהן גדלות בעיקר באמצעות סובסידיות נדיבות של מדינותיהן.

'אמיראטס' מכחישה האשמות אלו ומציינת שהיא משלמת מחיר מלא על הדלק שהיא רוכשת ואומרת שחברות, שמאשימות אותה בהאשמות כאלו, ראוי שיבדקו את המודל העסקי שלהן. לדברי אנטיריורי, 'אמיראטס' הצליחה מעל לנתוני השוק של כלל חברות התעופה אך היא אינה מחוסנת כנגד עלייתם של מחירי הדלקים.

'בחודשים האחרונים הצלחנו להעלות את תפוסת המושבים בטיסותינו בהשוואה לשנים עברו. העליה בהכנסות גבוהה אצלנו מהעליה בשיעור תפוסת המושבים'.

יש לציין כי, על פי נתוני ארגון התעופה העולמי IATA הגידול בתנועת הנוסעים במזה"ת בחודש ינואר עמד על 14.5% לעומת 5.3% באירופה בחודש המקביל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: