אל על: הפסד ענק של 49.3 מיליון דולר ב-2011
זאת לעומת רווח של 57.055 מיליון דולר ב-2010. החברה רשמה ירידה חדה ברווח הגולמי של 39%, 278 מיליון דולר. ההכנסות עלו ל-2 מיליארד דולר. החברה רשמה תוספת הוצאה של 102 מיליון דולר על הדלק. עלייה של 5% במכירה דרך המוקד הטלפוני.
כצפוי, חברת אל על פרסמה היום מאזן עם הפסד של 49.4 מיליון דולר לשנת 2011, לעומת רווח של 57 מיליון דולר ב-2010, למרות גידול בהכנסות של 3.6% שעמדו על 2.02 מיליארד דולר לעומת 1.972 מיליארד דולר ב-2010. הרווח הגולמי ירד ל278 מיליון דולר מ-387.6 מיליון דולר ב-2010.
נכון ליום 31 בדצמבר 2011 לקבוצה גרעון בהון החוזר בסך 392.5 מיליון דולר לעומת גרעון של 316 מיליון דולר ב-2010.
בחברה מציינים כי הוצאות הדלק, שמהוות 39% מהוצאות החברה, גדלו בתוספת של 102.1 מיליון דולר מעבר למה שהחברה הוציאה ב-2010. לאחר פעולות הגידור מחיר הדלק עלה לחברה ב-18.1%.
ההפסד התפעולי הסתכם לכ-41.6 מיליון דולר לעומת רווח של 63 מיליון דולר לפני מס ב-2010.
בחברה מציינים כי בשל גידול המס בגלל דוח טרכטנברג הוצאות המס גדלו ל-7.8 מיליון דולר.
ברבעון הרביעי של 2011 החברה הפסידה 7.8 מיליון דולר לעומת רווח של 16.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, אמר לאחר פרסום הדוח כי: "במהלך שנת 2011 התמודדה אל על עם המשך הגידול בתחרות מול שותפויות ענק והחברות הזרות, אשר יותר מאשר הכפילה את עצמה בחמש השנים האחרונות. כאשר רגולציות ההפעלה של התאגידים החיצוניים והחברות הזרות שונה מהותית מהרגולציה הישראלית. השנה התמודדה החברה עם המשך העלייה במחירי הנפט, שהביאה לגידול של 41% במחירי הדלק הסילוני. פעולות שנעשו לגידור החשיפה מיתנו את אפקט עליית המחיר לרמה של 18% בהשוואה לשנה קודמת. גורמים אלו הביאו להתאמת הפעילות, וליישום תהליכי התייעלות לצמצום ההוצאות בחברת אל על, לרבות הקטנת ציי המטוסים ובחינה מחודשת של רשת הנתיבים ויעדי הטיסה. במהלך השנה נקטנו במספר צעדים על מנת להתייעל ולהתאים עצמנו למציאות החדשה של משבר עולמי ותחרות גוברת. בנוסף, ביצענו מהלכים בתחומים רבים להקטנת ההוצאות והקטנה של כ-200 משרות במהלך הרבעון הרביעי של 2011".
שקדי מציין כי החברה רשמה גידול של 20% במכירות באמצעות אתר האינטרנט, וכ-5% צמיחה במכירת כרטיסים באמצעות המוקד הטלפוני.
שקדי מוסיף כי: "בחודשים האחרונים עוסקת החברה בכוח מלא בגיבוש תוכנית אסטרטגית שתוסכם בעת הקרובה הנוגעת לכיוונים עתידיים במבנה החברה, מימוש המהלך נדרש להתמודדות בעידן הנוכחי".
הרווח של איירתור היה 148 אלף דולר, סופרסטאר הפסיד 259 אלף דולר, קווי חופשה הרוויחו ב-2010 סך של 280 אלף דולר.
עלות שכרו של המנכ"ל אליעזר שקדי הסתכמה לסך של 2.852 מיליון שקל, עלות שכרו של בנימין ליבנה סמנכ"ל המבצעים 1.718 מיליון שקל, עלות שכרו של ניסים מלכי סמנכ"ל הכספים 1.416 מיליון שקל.
נכון ליום 31 בדצמבר 2011 לקבוצה גרעון בהון החוזר בסך 392.5 מיליון דולר לעומת גרעון של 316 מיליון דולר ב-2010.
בחברה מציינים כי הוצאות הדלק, שמהוות 39% מהוצאות החברה, גדלו בתוספת של 102.1 מיליון דולר מעבר למה שהחברה הוציאה ב-2010. לאחר פעולות הגידור מחיר הדלק עלה לחברה ב-18.1%.
ההפסד התפעולי הסתכם לכ-41.6 מיליון דולר לעומת רווח של 63 מיליון דולר לפני מס ב-2010.
בחברה מציינים כי בשל גידול המס בגלל דוח טרכטנברג הוצאות המס גדלו ל-7.8 מיליון דולר.
ברבעון הרביעי של 2011 החברה הפסידה 7.8 מיליון דולר לעומת רווח של 16.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, אמר לאחר פרסום הדוח כי: "במהלך שנת 2011 התמודדה אל על עם המשך הגידול בתחרות מול שותפויות ענק והחברות הזרות, אשר יותר מאשר הכפילה את עצמה בחמש השנים האחרונות. כאשר רגולציות ההפעלה של התאגידים החיצוניים והחברות הזרות שונה מהותית מהרגולציה הישראלית. השנה התמודדה החברה עם המשך העלייה במחירי הנפט, שהביאה לגידול של 41% במחירי הדלק הסילוני. פעולות שנעשו לגידור החשיפה מיתנו את אפקט עליית המחיר לרמה של 18% בהשוואה לשנה קודמת. גורמים אלו הביאו להתאמת הפעילות, וליישום תהליכי התייעלות לצמצום ההוצאות בחברת אל על, לרבות הקטנת ציי המטוסים ובחינה מחודשת של רשת הנתיבים ויעדי הטיסה. במהלך השנה נקטנו במספר צעדים על מנת להתייעל ולהתאים עצמנו למציאות החדשה של משבר עולמי ותחרות גוברת. בנוסף, ביצענו מהלכים בתחומים רבים להקטנת ההוצאות והקטנה של כ-200 משרות במהלך הרבעון הרביעי של 2011".
שקדי מציין כי החברה רשמה גידול של 20% במכירות באמצעות אתר האינטרנט, וכ-5% צמיחה במכירת כרטיסים באמצעות המוקד הטלפוני.
שקדי מוסיף כי: "בחודשים האחרונים עוסקת החברה בכוח מלא בגיבוש תוכנית אסטרטגית שתוסכם בעת הקרובה הנוגעת לכיוונים עתידיים במבנה החברה, מימוש המהלך נדרש להתמודדות בעידן הנוכחי".
הרווח של איירתור היה 148 אלף דולר, סופרסטאר הפסיד 259 אלף דולר, קווי חופשה הרוויחו ב-2010 סך של 280 אלף דולר.
עלות שכרו של המנכ"ל אליעזר שקדי הסתכמה לסך של 2.852 מיליון שקל, עלות שכרו של בנימין ליבנה סמנכ"ל המבצעים 1.718 מיליון שקל, עלות שכרו של ניסים מלכי סמנכ"ל הכספים 1.416 מיליון שקל.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}