אא

הסכם התעופה איחוד אירופי-ישראל: ישראל מצטרפת אל אירופה

השר כץ אישר לחתום על מזכר הבנות עם האיחוד האירופי לפתיחת השמים לתחרות שר התחבורה:" הישג גדול וחסר תקדים למדינת ישראל, שיאפשר לה להשתלב במרחב האווירי העולמי ולהגדיל את התיירות הנכנסת לישראל "

Shutterstock Shutterstock

מדינת ישראל והאיחוד האירופי השלימו את המשא ומתן על הסכם תעופה מקיף במהלך סבב שיחות אחרון בתל-אביב ב-22 במארס 2012. ההסכם יפתח בהדרגה וישלב את שני השווקים, יחזק את שיתוף הפעולה ויציע הזדמנויות חדשות לתעשייה, לרבות חברות תעופה, ולצרכנים. לאחר שמונה סבבי משא ומתן מאז דצמבר 2008, הסכימו שני הצדדים לפתח מרחב תעופה משותף בין ישראל לאיחוד האירופי שיהיה מושתת על כללים משותפים. ההסכם צפוי להניב יותר הזדמנויות לתנועת נוסעים, יותר נתיבי טיסה ישירים ותועלות כלכליות לשני הצדדים.

"הסכם התעופה המקיף שהושג בתל-אביב היום חשוב מאוד להמשך חיזוק קשרי הכלכלה, הסחר והתיירות הכוללים בין ישראל לאיחוד האירופי. ישראל היא שותפת מפתח של האיחוד האירופי, וההסכם יחזק את קשרי התעופה בין שני השותפים ויבסס רמה גבוהה של התקרבות רגולטורית", אמר סגן הנשיא הנציבות האירופית והנציב לענייני תחבורה, סים קאלאס, בברכו על ההסכם.

כתוצאה מן ההסכם, יתאפשר לכול חברות התעופה באיחוד האירופי להפעיל טיסות ישירות מכול מקום באיחוד האירופי, וחברות תעופה ישראליות תוכלנה מצדן להפעיל טיסות לשדות תעופה בכול רחבי האיחוד האירופי. שוק התחבורה האווירית של האיחוד האירופי וישראל ייפתח בהדרגה, במגמה להגיע עד תחילת עונת הקיץ של 2017 לפתיחה מלאה של השוק, ללא כול הגבלה על מספר הטיסות השבועיות בין ישראל לאיחוד האירופי.

על סמך הניסיון מהסכמים דומים שנחתמו עם מדינות שכנות אחרות של האיחוד האירופי, הפתיחה ההדרגתית של השוק צפויה לעודד מספר רב יותר של טיסות ישירות מישראל ליותר יעדים באירופה במחירים נמוכים מהיום, כמו גם להפחית את מחירי הטיסות לישראל עבור נוסעים אירופיים. תנועת תיירות מוגברת בשני הכיוונים צפויה ליצור מקומות עבודה נוספים ותועלות כלכלית בשני הצדדים. יישומו ההדרגתי של ההסכם ייתן לחברות התעופה בשני הצדדים מספיק זמן כדי להתכונן לקראת תחרות גוברת.

במקביל לפתיחה ההדרגתית של השווקים, שואף ההסכם בנוסף לשלב את ישראל במרחב תעופה משותף רחב יותר עם האיחוד האירופי. ישראל תיישם דרישות וסטנדרטים רגולטוריים התואמים את כללי התעופה של האיחוד האירופי בתחומים כגון בטיחות תעופה, איכות סביבה, הגנת הצרכן, לרבות זכויות נוסעים, ניהול תעבורה אווירית, רגולציה כלכלית, סוגיות תחרות, והיבטים חברתיים.

ההסכם יחליף הסכמי שירותי אוויר דו-צדדיים בין מדינות-חברות מן האיחוד האירופי ובין ישראל.

בשנת 2010, עמד שוק התחבורה האווירית בין האיחוד האירופי וישראל על סך של 6.75 מיליון נוסעים. מדובר בגידול של 13.4% לעומת 2009.


בהודעת משרד התחבורה בעקבות החתימה על המזכר נמסר כי: " השר כץ ברך על חתימת המזכר וציין, כי הסכם השמים הפתוחים נועד להביא לליברליזציה בקווי התעופה בין ישראל לאירופה שתאפשר להוזיל את מחירי הטיסה בין ישראל ואירופה ולפתוח יעדי טיסה חדשים בכל רחבי אירופה ללא הגבלה.

"אני רואה במזכר ההבנות שנחתם הישג גדול למדינת ישראל, שיאפשר לה להשתלב במרחב האווירי העולמי ולהגדיל את התיירות הנכנסת, וכתוצאה מכך תסייע לחוסנו של המשק ותיצור מקומות עבודה חדשים" הוסיף כץ.

מזכר ההבנות שנחתם היום, מהווה שלב לפני החתימה על הסכם התעופה בראשי תיבות אשר כפוף לאישורו של שר התחבורה. במידה ונוסח ההסכם שהושג יאושר על ידי שר התחבורה, הוא יובא ההסכם לאישור הממשלה, ויחתם בתוך מספר חודשים.

בכוונת השר כץ לקיים בשבוע הבא דיון בנושא, בהשתתפות חברות התעופה הישראליות , במטרה לשמוע את הערותיהם על נוסח הסכם התעופה עם האיחוד האירופי.

השר כץ ציין, כי הסכם התעופה ייבחן על פי שני מרכיבים עיקריים: קידום מדיניות השמים הפתוחים, שנועדה להגביר את התחרות, להוזיל את מחירי הטיסות ולהגדיל את מספר התיירים, לצד שמירה על חוסנן של חברות התעופה הישראליות.


 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: