אא

לופטהנזה מבקשת שהמדינה תטיל מגבלות על טיסות חברות התעופה מהמפרץ הפרסי

אם חשבתם שהסכמי 'שמיים פתוחים' הם רק בעיה מקומית בישראל אז...טעיתם.

Shutterstock Shutterstock
בראיון שהעניק מנכ"ל חברת התעופה לופטהנזה כריסטוף פראנץ לעיתונות הגרמנית, דורש פראנץ מהממשלות האירופאיות שינקטו בצעדים אל מול התחרות הבלתי הוגנת מצד חברות התעופה מהמפרץ הפרסי. 'ממשלותינו חייבות לנקוט בצעדים. הפוליטיקאים באיחוד האירופאי צריכים להכניס הגבלות בכמות המושבים שמותר לחברות מהמפרץ הפרסי להפעיל לאירופה וממנה".

חברות התעופה האירופאיות הגדולות נמצאות תחת לחץ מסחרי כבד מחברות התעופה מהמפרץ הפרסי, בעיקר חברת 'אימיראטס', 'איתיחד' וחברת 'קאטראיירוויס'.

במקרה הספציפי של גרמניה. מדינת התיירות החשובה באירופה, חברות התעופה מהמפרץ ובראשן 'אימיראטס' מגדילות לקיץ הקרוב את תדיריות הטיסות ומגדילות את המטוסים – בעיקר מטוסי רחבי גוף איירבס 380 סופר-ג'מבו ובואינג 777.

על כך יש להוסיף את קנייתן של 29% ממניות חברת התעופה השניה בגודלה בגרמניה והחמישית בגודלה באירופה 'אייר ברלין' על ידי חברת התעופה 'איתיחד'. חברת 'קאטראיירוויס' החלה גם היא להפעיל קו טיסות לעיר התעשייה החשובה שטוטגרט.

מה שעומד על הפרק מבחינת התחרות היא התחרות על הקווים ארוכי הטווח מאירופה לאסיה, אפריקה ואוסטרליה. בגרמניה כדוגמה, חברות התעופה מהמפרץ הפרסי מכוונות לטיסות ישירות בין ערים אזוריות דוגמת דיסלדורף, המבורג, שטוטגרט וברלין לעומת לופטהנזה הפועלת בקווים הארוכים שלה בעיקר מפרנקפורט וגם ממינכן.

המצב בבריטניה אינו שונה בהרבה מגרמניה. גם בבריטניה תושבי מנ'צסטרוגלאזגו מעדיפים לטוס בטיסות מהערים בהם הם מתגוררים דרך האב בדובאי או דוחה ליעדים באסיה ובאפריקה לעומת האפשרות לטוס עם בריטיש איירוויס לשדה התעופה הי'תרו בלונדון ומשם לטוס ליעדם.

התחרות לא תעצור בבריטניה. בכוונת החברות מהמפרץ הפרסי להרחיב את פעילותן בקרוב לסקנדינוויה.
כריסטוף פראנץ הודה בראיון שנתן שכבר היום מהעיר דיסלדורף מטיסה חברת התעופה 'אימיראטס' לאסיה יותר נוסעים מלופטהנזה.

על פי הסכמי התעופה בין גרמניה לאיחוד המדינות במפרץ קיימת הגבלה של כמות טיסות לכל עיר בגרמניה. לעומת זאת אין בהסכמי התעופה הגבלת מושבים וחברות התעופה מהמפרץ מנצלות פתח זה , מוסיפות מושבים ומשתמשות במטוסי הענק שלהן בעיקר האיירבס 380 ובואינג 777.

אמצעי לחץ נוסף חברות התעופה מהמפרץ הפרסי על הממשלה הגרמנית ובכלל על הכלכלה האירופאית היא רכש מוגבר של מטוסי הנוסעים של איירבס. מטוסים אלו מיוצרים בעיקר בגרמניה וצרפת אך גם בבריטניה וספרד ומהווים גורם משמעותי בכלכלה.

בראיון שהעניק טיירי אנטריורי ופורסם באתר זה רמז אנטיריורי שכל ניסיון של הפוליטיקאים להצר את צעדיהן של החברות מהמפרץ, עלול להוביל לביטול הזמנות מטוסים באיירבוס והעברת הזמנות אלו לבואינג.

קריאתו של קריסטוף פראנץ אינה הפעם הראשונה בה קורא מנכ"ל חברת תעופה אירופאית מובילה להטלת מגבלות ממשלתיות על חברות התעופה מהמפרץ הפרסי.

בשנת 2010 קרא המנכ"ל לשעבר של חברת אייר-פראנס לרשויות האיחוד האירופאי להטיל מגבלות על החברות מהמפרץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: