אא

חברת הלאו-קוסט רייאנאייר ממשיכה לערער את יציבותן של חברות התעופה האירופאיות

חברת הדגל הבלגית בריסל איירליינס מאיימת לעזוב את בסיס האם בבלגיה עקב טענות לסיוע של המדינה לרייאנאייר.

Shutterstock Shutterstock
חברת בריסל איירליינס חברת התעופה הגדולה בבלגיה מאיימת לעזוב את בסיסה בבריסל ולעבור לאירלנד או ללוקסמבורג. זאת באם הממשלה הבלגית לא תעניק לה הקלות במיסים שיתקנו לדבריה את התחרות הבלתי שוויונית בינה לבין ראיינאייר.

נשיא חברת בריסל איירליינס ברנארד גוסטין צוטט כמי שאמר לממשל הבלגי 'אנו רוצים להישאר בבלגיה אך כך זה לא יכול להמשך. אם הממשלה אינה מוכנה לעזור על מנת לתקן את חוסר השוויוניות אנו נחפש מקום אחר למטה שלנו'.
ראיינאייר פועלת בבלגיה מאז שנת 1997 משדה תעופה מחוץ לבריסל בשם שארלוואה. שדה תעופה זה היה בסיסה הראשון באירופה מחוץ לאי הבריטי.

רשות ההגבלים העסקיים האירופאית אישרה בשבוע שעבר שחקירה נפתחה כנגד ראיינאייר בחשדות שהחברה קיבלה הטבות והעדפות בעבור פעילותה משדה התעופה בשארלוואה מממשלת בלגיה החל משנת 2002 .
בשנת 2004 התקבלה החלטה שעל ראיינאייר לשלם חזרה כספים שקיבלה שלא כדין ממשלת בלגיה. החלטה זו בוטלה בשנת 2008 לאחר שהחברה ערערה.

דובר של חברת ראיינאייר צוטט בשבוע שעבר 'הסכמי ראיינאייר עם שדות התעופה באיחוד האירופאי עונים לדרישות התחרות וההגבלים של האיחוד. החקירה האחרונה של רשות ההגבלים האירופאית הינה מרדף שווא . קשה להבין כיצד האיחוד האירופאי אוסר על פקידיו לטוס אל ומשדה התעופה שארלוואה'.

חברת ראיינאייר היא חברת התעופה השנייה בגודלה באירופה בעוד 49% מהבעלות של חברת בריסל איירליינס נמצאים בידי חברת לופטהנזה – חברת התעופה הגדולה באירופה.

יש לציין שידיעה זו באה בסמיכות ומצטרפת לידיעה שפורסמה היום בעיתונות על כך שמשלחת של ראיינאייר ביקרה לאחרונה בישראל וקיימה שיחות עם רשות שדות התעופה וגורמים נוספים על מנת לבחון אפשרות של כניסתה לפעילות בישראל.

על פי הדיווח שפורסם החברה ביקשה הקלות ושינוים שיאפשרו לה לפעול במסגרת המודל העסקי אותו היא מפעילה בהצלחה רבה באירופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: