בריטיש איירוויס קיבלה אישור לרכוש את בריטיש מידלנד
הממונה על ההגבלים של האיחוד האירופי אישר את השלמת העסקה. על פי דיווחים שונים, אישור העסקה ניתן לאחר שבריטיש איירוויס נאלצה לוותר על כמות סלוטים גדולה בהית'רו.
Shutterstock
הממונה על ההגבלים באיחוד האירופאי אישר לבריטיש איירוויס להשלים את עסקת רכישת בריטיש מידלנד באמצעות חברת האם של בריטיש IAG.
מקורות בלתי מזוהים בחברת לופטהנזה הזהירו בשבוע האחרון שאם העסקה למכירת BMI לבריטיש איירוויס לא תאושר על ידי הממונה על התחרות וההגבלים בבריסל, חברת לופטהנזה תסגור את BMI.
במסגרת העסקה המקורית הייתה חברת בריטיש איירוויס מגיעה ל-53.5% מכמות הסלוטים הכוללת בנמל התעופה היתר'ו בלונדון.
נראה שבמתכונת החדשה בריטיש איירוויס ויתרה על 14 מתוך 56 זוגות הסלוטים שהיו בבעלות BMI וזאת בתמורה לאישור העסקה.
חברת וויר'גין אטלנטיק שהתנגדה לעסקה פנתה בתלונה לרשות לתחרות והגבלים בבריסל וזו עצרה את העסקה.
כעת נראה שלאחר שבריטיש איירוויס ויתרה על חלק מהסלוטים הוסרו המכשולים והעסקה תצא לפועל.
שווי העסקה המקורי עמד על כ-206 מיליוני אירו .
מעבר לערכם הרב של הסלוטים בהיתר'ו עבור בריטיש איירוויס קיימות ספקולציות לפיהן בריטיש איירוויס תהפוך את חברת BMI לזרוע הלאו-קוסט שלה במתכונת דומה לזו שהחברה האחות של בריטיש איירוויס – איבריה עשתה בספרד. באמצעות שימוש במותג נפרד חברת בריטיש איירוויס תמנע מפגיעה במותג הדגל שלה. כמו כן, ניתן להניח שהסכמי העבודה בחברת BMI שונים מאלו של העובדים בבריטיש ויאפשרו לחברת האם יתר גמישות והוזלת עלויות. נקודה נוספת לציון היא שצי המטוסים של חברת BMI מבוסס ברובו על מטוסי איירבס ואילו ציי המטוסים של בריטיש איירוויס מבוסס רובו ככולו על מטוסי בואינג.
התעופה האירופאית ממשיכה ביתר שאת במגמת המיזוגים והרכישות. זאת בעיקר לאור המצב הכלכלי, עליית מחירי הדלקים והתחרות החריפה מצד חברות הלאו-קוסט בתעופה הפנים אירופאית מחד ומאידך התחרות חסרת הפשרות על הקווים ארוכי הטווח בעיקר מצד חברות תעופה מהמפרץ הפרסי.
כבר כתבנו, אין ספק ששנת 2012 תהיה שנה מעניינת בתעופה העולמית בכלל והתעופה האירופאית בפרט.
מקורות בלתי מזוהים בחברת לופטהנזה הזהירו בשבוע האחרון שאם העסקה למכירת BMI לבריטיש איירוויס לא תאושר על ידי הממונה על התחרות וההגבלים בבריסל, חברת לופטהנזה תסגור את BMI.
במסגרת העסקה המקורית הייתה חברת בריטיש איירוויס מגיעה ל-53.5% מכמות הסלוטים הכוללת בנמל התעופה היתר'ו בלונדון.
נראה שבמתכונת החדשה בריטיש איירוויס ויתרה על 14 מתוך 56 זוגות הסלוטים שהיו בבעלות BMI וזאת בתמורה לאישור העסקה.
חברת וויר'גין אטלנטיק שהתנגדה לעסקה פנתה בתלונה לרשות לתחרות והגבלים בבריסל וזו עצרה את העסקה.
כעת נראה שלאחר שבריטיש איירוויס ויתרה על חלק מהסלוטים הוסרו המכשולים והעסקה תצא לפועל.
שווי העסקה המקורי עמד על כ-206 מיליוני אירו .
מעבר לערכם הרב של הסלוטים בהיתר'ו עבור בריטיש איירוויס קיימות ספקולציות לפיהן בריטיש איירוויס תהפוך את חברת BMI לזרוע הלאו-קוסט שלה במתכונת דומה לזו שהחברה האחות של בריטיש איירוויס – איבריה עשתה בספרד. באמצעות שימוש במותג נפרד חברת בריטיש איירוויס תמנע מפגיעה במותג הדגל שלה. כמו כן, ניתן להניח שהסכמי העבודה בחברת BMI שונים מאלו של העובדים בבריטיש ויאפשרו לחברת האם יתר גמישות והוזלת עלויות. נקודה נוספת לציון היא שצי המטוסים של חברת BMI מבוסס ברובו על מטוסי איירבס ואילו ציי המטוסים של בריטיש איירוויס מבוסס רובו ככולו על מטוסי בואינג.
התעופה האירופאית ממשיכה ביתר שאת במגמת המיזוגים והרכישות. זאת בעיקר לאור המצב הכלכלי, עליית מחירי הדלקים והתחרות החריפה מצד חברות הלאו-קוסט בתעופה הפנים אירופאית מחד ומאידך התחרות חסרת הפשרות על הקווים ארוכי הטווח בעיקר מצד חברות תעופה מהמפרץ הפרסי.
כבר כתבנו, אין ספק ששנת 2012 תהיה שנה מעניינת בתעופה העולמית בכלל והתעופה האירופאית בפרט.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}