אא

ענקיות התעופה מהמפרץ מסמנות מטרה חדשה

לאחר העמקת חדירתן של חברות התעופה מהמפרץ לאירופה, כעת נבחנת כניסתן לתת יבשת ההודית.

Shutterstock Shutterstock
מצבה העגום של תעשיית התעופה ההודית מחייב את ממשלת הודו לשנות את החוקים. כעת בוחנת המדינה המאוכלסת השנייה בגודלה בעולם לאפשר למשקיעים זרים לרכוש שליטה בחברות התעופה המקומיות .

החברות מהמפרץ בעיקר אמיראטס מדובאי, איתיחד מאבו דאבי וקאטר איירוויס, בוחנות באופן לא פורמאלי רכישת נתחים משמעותיים בקינג פישר וספייס-אייר – חברת הלאו-קוסט ההודית שהוקמה בשנת 2005. אייר אינדיה, חברת הדגל ההודית, גם היא נמצאת בגירעון ענקי וסכסוכי עבודה תדירים, עקב בעיות בתשלום שכר לעובדי החברה.

בפני הממשלה ההודית, עומדות שתי חלופות מרכזיות וזאת על מנת להציל את התעופה החולה בהודו הנמצאת בקשיי תקציב גדולים. הראשונה היא להלאים את חברות התעופה ולהזרים להן סיוע ממשלתי, או החלופה השנייה והיא למכור עד 49% מהבעלות בחברות המקומיות למשקיעים זרים ואלו יזרימו את ההון הנדרש להמשך הפעלתן והבראתן.
שר התעופה ההודי צוטט לאחרונה כאומר באחת מישיבות הקבינט האחרונות כי הקבינט ההודי יקיים דיון בקרוב מאוד בחלופות העומדות על הפרק.

מהם המניעים של חברות התעופה מהמפרץ? מדובר בשלושת החברות בעלות הגידול בין המהירים ביותר בעולם מבחינת ציי מטוסים.

התשתית התעופתית של שלושת הנסיכויות במפרץ, תוכל לתת מענה מצוין לגידול הטבעי בתנועת הנוסעים מתת היבשת ההודית לאירופה וליבשת אמריקה. בנוסף, הודו תוכל לשמש גם בסיס עבור החברות הללו לטיסותיהן ליבשת אסיה, אוסטרליה וניו זילנד.

אנו בהחלט רואים תופעה בה החברות מהמפרץ לא מסתפקות בכך שהן פועלות מארצותיהן אלא מנסות באופן פעיל להשתלט על שווקי היעד שלהן באמצעות רכישות אסטרטגיות. כניסה של החברות הללו לשוק התעופה ההודי הענקי יהפוך אותן לשחקניות המשמעותיות ביותר בעולם בטיסות לטווחים ארוכים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: