תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

סמנכ"ל IATA בביקור בישראל : "השבת דירוג הבטיחות של ישראל לקטגוריה 1 צריכה להיות בעדיפות עליונה "

טומס וידרמולר,סמנכ"ל בכיר ביאט"א שביקר השבוע בישראל וערך פגישות עם בכירי התעופה הישראלית אומר :"עבור חברות התעופה הישראליות פתיחת השמיים לתחרות ובו בזמן ההימצאות בדירוג של קטגוריה 2, נמשלת למתאגרף הנשלח לזירת אגרוף, עם יד אחת קשורה מאחורי הגב."

Shutterstock Shutterstock
טומס וינדמולר, סמנכ"ל בכיר ביאט"א, ביקר השבוע בישראל. במסגרת ביקורו נפגש וינדמולר
עם ראשי ענף התעופה בישראל.

בפגישה עם אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, דנו השניים, בין היתר, בסוגיית חתימת הסכם השמיים
הפתוחים עם האיחוד האירופי.

ארגון התעופה הבינלאומי קורא למחוקקים בישראל לקדם במהירות את הצעות החוק .
שנועדו להחזיר את ליקויי הבטיחות בישראל לקו אחד עם הסטנדרטיים הבינלאומיים.

בדצמבר 2008 ה- FAA האמריקאי הוריד את ישראל לדירוג
נמוך - קטגוריה 2 בהערכות הבטיחות הבינלאומית .

כל עוד ישראל מדורגת בקטגוריה 2, היא מוגבלות חברות התעופה שלה בפעילותן בארצות
הברית.

נכון להיום נמצאות כ- 25 מדינות נוספות מרחבי העולם ברשימת קטגוריה 2. בין מדינות אלו
אשר דורגו בקטגוריה זו נמצאות גם בנגלדש, קוט דהלואר, גאנה, גינאה, אינדונזיה,
ישראל, מונטנגרו, נאורו, פיליפינים, סרביה, סנט מרטין, ואוקראינה ועוד.

תומס ווינדמולר, סגן נשיא ארגון התעופה לחברי הארגון ויחסי ממשלות, אמר בפגישה: "
הכוונה של מדינת ישראל לחתום על הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי היא צעד
חיובי וחשוב. אני סבור כי לפני החתימה יש להבטיח כי כל התנאים המקומיים יהיו תקינים כדי
לאפשר תחרות הוגנת.

עבור חברות התעופה הישראליות פתיחת השמיים לתחרות ובו בזמן ההימצאות בדירוג של
קטגוריה 2, נמשלת למתאגרף הנשלח לזירת אגרוף, עם יד אחת קשורה מאחורי הגב.כבר קרוב לשלוש וחצי שנים מאז הורדה ישראל לדירוג קטגוריה 2. כל זמן זה היו חברות
התעופה הישראליות בחיסרון תחרותי בשוק האמריקאי. חסרון זה יגדל עם הגברת התחרות
באירופה. ישנו צורך גדול לדחיפות בקרב המחוקקים הישראלים לסגור את הפערים ולמקם את
תעשיית התעופה הישראלית ברמה שווה עם המתחרים שלה".

ארגון התעופה הבינלאומי הוסיף וציין כי הליקויים שזוהו בביקורת הערכת הבטיחות
הבינלאומית שנערכו על ידי ה- FAA ניתנים לתיקון על ידי ממשלת ישראל.

אל על , ארקיע, ישראייר וכאל הן חברות ב- IATA, ולכן כשכאלו הם עומדות בסטנדרטיים
הבינלאומיים הגבוהים ביותר של בטיחות , כולל גם ביקורת בטיחות אופרטיבית של IATA.
ולמרות זאת, חברות התעופה הישראליות אינן יכולות להתחרות באופן שוויוני והוגן כל עוד
ממשלת ישראל נכשלת בתיקון הליקויים שזוהו .

תיקון החקיקה של ליקויי בטיחות בתעופה בישראל חייבת להיות בראש סדר העדיפויות בענף התעופה היום. הנני בטוח שעם רצון ופתרון פוליטי נכון ניתן יהיה לפתור ולסגור את הנושאים הנ"ל מבעוד מועד
ובזמן הקרוב, כדי להבטיח שחברות התעופה הישראליות יוכלו להתמודד עם האתגרים
התחרותיים שיבואו עם "השמיים הפתוחים", אמר וינדמולר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: