אא

טייסי אל על מתנצלים בפני הנשיא

בעקבות החלטת הנשיא לטוס לביקור בקנדה ב'אייר קנדה' ולא ב'אל על' עקב הדרישה הכספית עבור הטסת בלון חמצן, טייסי אל על מתקוממים נגד החלטת החברה ומתנצלים בפני הנשיא

להלן נוסח המכתב של נציגות טייסי אל על לנשיא המדינה, שמעון פרס, בו הם מתנצלים על הדרישה המגוחכת, לדבריהם, שאילצה את הנשיא לטוס ב'אייר קנדה' במחיר זול יותר. במקביל להתנצלות הם מציעים להטיס את הנשיא ופמלייתו ללא תשלום.
לכבוד
נשיא מדינת ישראל
מר שמעון פרס
התנצלות טייסי אל על

אדוני, כבוד נשיא המדינה, מר שמעון פרס. לפני כיומיים נודע לי כי בנסיעתך הרשמית ממלכתית לקנדה, שתתרחש ביום ראשון הקרוב, תאלץ לטוס בחברות זרות, ולא בחברת התעופה הלאומית, אל על, לאור דרישה מגוחכת לתשלום ניכר עבור בלון חמצן למקרה חירום.
אני בוש ונכלם בשם טייסי אל על כולם. ברצוננו להביא בפניך את התנצלותנו הכנה לנוכח התנהלות קלוקלת זו מצד האחראי על כך. כבוד נשיא המדינה, מאות טייסי אל על, שירתו וימשיכו לשרת, במשך שנים רבות את מדינת ישראל וכלל תושביה. הדבר בא לידי ביטוי גם במשך שירותנו הצבאי בסדיר ובמילואים, בשעה שרובנו הנחרץ הינם טייסי חיל האוויר הישראלי. כולנו, חונכנו וגדלנו על ערכי מדינת ישראל. המחשבה שאזרח מספר אחד, נשיא מדינת ישראל, נאלץ לטוס בטיסה ממלכתית במטוס, שדגל מדינת ישראל איננו מצוי עליו, פוגעת בנו עד מאוד. יתרה מכך, המחשבה שאת כבוד נשיא המדינה לא יטיסו טייסים ישראלים בטיסה ממלכתית, מהווה אות קלון לכל טייסי ישראל, על אף העובדה שידינו לא הייתה במעל.
כבוד נשיא המדינה, את הנעשה כנראה לא ניתן להשיב. אך אני מפציר בך בכל לשון של בקשה. אל תראה בהתנהלות חד פעמית זו כדבר שבשגרה. טייסי חברת התעופה הלאומית אל על רואים במוסד הנשיאות את המוסד המייצג את הערכים החברתיים בחברה הישראלית. ערכים שיש עליהם הסכמה לאומית רחבה ושאינם שנויים במחלוקת. המחשבה שלא נזכה להטיס את נשיא המדינה בטיסותיו הממלכתיות איננה נתפסת בעינינו. לכן אני מרשה לעצמי לבקש מנציגיך, בכל לשון של בקשה, לפנות להבא לנציגי טייסי אל על בכל מכשול שיתעורר בכדי שדבר זה לא ישנה שוב בעתיד. מחובתנו המקצועית והאזרחית לדאוג לכך שרק קברניט ישראלי יוביל את נשיא מדינת ישראל לביקוריו הממלכתיים במטוס הנושא את דגל ישראל.
לו היה הדבר בידינו, היינו מציעים גם עתה, להטיס את כבוד נשיא המדינה וכל פמלייתו בטיסה הקרובה - ללא תשלום. כך אכן הצענו.
בברכה,
ניר צוק
יו"ר וועד טייסי אל על
העתקים:
אלעזר שקדי – מנכ"ל אל על
עמיקם כהן – יו"ר דירקטוריון אל על
מר ישראל כץ – שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים
עובדי אל על

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: