תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

אל על: הפסד של 23.474 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012

הפסדי החברה קטנו בחצי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הפסידה החברה 42.936 מיליון דולר והגדילה את ההכנסות ל-429 מיליון דולר. המכירות הישירות באמצעות אתר האינטרנט ומוקד שרות הלקוחות גדלו בכ-20%.

חברת אל על הפסידה ברבעון הראשון של 2012 סך של 23.474 מיליון דולר לעומת הפסד של 42.936 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2011.

החברה הגדילה את ההכנסות ל-429 מיליון דולר, לעומת 425 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המימון גדלו ל-8.4 מיליון דולר לעומת 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח הגולמי הסתכם לסך של 40.3 מיליון דולר לעומת 21.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון הראשון של השנה הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שעות הטיסה פחתו בכ-9.8%, כמות המושבים שהחברה הציעה קטנה בכ-4.8%, אף על פי כן כמות נוסע-ק"מ, מספר הנוסעים בתשלום מוכפל במרחק המוטס גדלה בכ-0.7%, לפיכך שיעור התפוסה ברבעון, ניצלות ציי המטוסים גדל בכ-5.8% לכ-81.2%.

הוצאות החברה על דלק סילוני קטנו בכ-0.8 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה החזרים בגין גידור הדלק הסילוני בסך של כ-14.5 מיליון דולר. הירידה בשעות הטיסה הפחיתה את הוצאות הדלק בכ-13.7 מיליון דולר. ממוצע התפוסה בטיסות החברה עמד על כ-81.2% לעומת 76.8% בתקופה המקבילה, עלייה של 5.8%.

המכירות הישירות באמצעות אתר האינטרנט ומוקד הלקוחות גדלו בכ-20%.

נתח השוק של החברה ירד מ-38.2% ל-36.6%.

אליעזר שקדי מנכ"ל החברה: "תוצאות הרבע הראשון של שנת 2012 הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדחק והתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון הראשון של 2012 הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שעות הטיסה המשוקללות פחתו בכ-9.8%, כמות המושבים שהחברה הציעה קטנה בכ-4.8%. תפעול נכון של מטוסי החברה הביא לכך ששיעור התפוסה של אל על עלה בכ-6% ל-81.2%.
במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, נרשמה עלייה חדה של כ-30% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט ועליה של כ-10% במכירות הישירות. בסה"כ רשמה החברה גידול של כ-20% בערוצי המכירה הישירה.
במהלך החודשים האחרונים, שוקדת החברה על גיבוש אסטרטגיה עסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך, אשר אמורה לבטא את היעדים והאסטרטגיה של החברה לשנים הבאות, תוך התאמת המצב הקיים להתפתחויות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי. החברה שכרה לשם כך את שירותיה של חברת שלדור בע"מ, המתמחה בניהול תהליכי בניית אסטרטגיות. לצורך ניהול התהליך נעזרת חברת שלדור במומחי תעופה חיצוניים בינלאומיים ואנשי מקצוע מתוך החברה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: