אא

הפסדי חברות התעופה האירופיות צפויים לגדול השנה

המפגש השנתי ה-68 של יאט"א נפתח היום בבייג'ינג, בירת סין, כשעל הפרק מצבה של תעשיית התעופה הבינלאומית והשלכותיה על כלכלת העולם.

בכירי תעשיית התעופה הבינלאומית מכונסים בבייג'ינג למפגש השנתי ה-68 של יאט"א.

בכינוס השנתי של ארגון התעופה הבינלאומי משתתפים 650 בכירי תעשיית התעופה הבינלאומית, כולל אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, ליומיים של דיונים אינטנסיביים בנושאים החשובים בענף.

"מחירי הדלק הגבוהים, למרות שהתמתנו מעט מן השיאים הקודמים, המשבר הכלכלי הבלתי נפתר באירופה, שמתחיל להשפיע גם על היצוא מאסיה, ההתאוששות בתחום האבטלה מאז המשבר הכלל עולמי של שנת 2008, האיתנות של מספר הנוסעים לעומת חולשת תובלת המטענים, והרווחיות המוגבלת – כל אלה על סדר היום", לדברי טוני טיילר, יו"ר ומנכ"ל יאט"א.

היום הראשון של הכינוס מוקדש לשני פאנלים מרכזיים: דיווחים וסקירות של ראשי יאט"א ו"לעשות עסקים בסין", ואילו היום השני יעסוק במגוון נושאים, כגון: המדיה והתובלה האווירית, כלכלת התעופה, השימוש בדלקים ביולוגיים, עתיד מערכות ההפצה.

בדברי הפתיחה של הכנס סקר טוני טיילר את מצב תעשיית התעופה הבינלאומית.

לדבריו "רווחי התעשייה צפויים לעמוד השנה על 3 מיליארד דולר, וזאת לעומת 7.9 מיליארד דולר, שהרוויחה תעשיית התעופה הבינלאומית בשנת 2011".

לעומת התחזית הקודמת של חודש מרץ האחרון, התחזית המעודכנת צופה שיפור ברווחים בצפון אמריקה ובאמריקה הלטינית, ואילו באירופה, אסיה והפסיפיק והמזרח התיכון תחול ירידה לעומת התחזית הקודמת. חברות התעופה האירופיות צפויות להפסיד השנה 1.1 מיליארד דולר, כמעט כפול מהתחזית הקודמת, שצפתה הפסד של 600 מיליון דולר.

טיילר מציין את השינויים, שחלו בחודשים האחרונים. "ביקושי הנוסעים טובים מן הצפוי ומחירי הדלק נמוכים מן הצפוי, ובכל זאת", הוא מדגיש, "המשבר באירופה מהווה מכשול בדרך לשיפור הרווחיות".
טיילר הציג בפתיחת הכנס גם את תרומת תעשיית התעופה לכלכלה, לתעסוקה ולשגשוג במדינות השונות, כשהנתונים מתבססים על מחקרים של מכון אוקספורד לכלכלה.

בין השאר: בשנת 2011 התעופה הבינלאומית הובילה 2.8 מיליארד נוסעים ו-48 מיליון טון של מטען. התעשייה יצרה 57 מיליון משרות ופעילות כלכלית של 2.2 מיליארד דולר.

מכון אוקספורד צופה כי עד 2030 תעשיית התעופה תגדל מדי שנה ב-5%. מספר הנוסעים ב-2030 יוכפל ל-5.9 מיליארד ותובלת המטענים תושלש לכדי 150 מיליון טון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: